| کد خبر: 54522 |

پایان گمانه‌زنی‌های چندماهه با راحت‌ترین تصمیم

مهرآباد و خطرها با هم می‌مانند

تین نیوز | از سقوط ایران140 تا جلسات شورای شهر تهران، سرانجام تصمیم بر این شد که قدیمی‌ترین فرودگاه پایتخت در تهران باقی بماند و تمام طرح‌ها مبنی بر تعطیلی یا انتقال آن به آینده‌ای نامعلوم سپرده شود.
 
همزمان با حادثه سقوط یک هواپیمای مسافرتی دیگر در حوالی مناطق مسکونی فرودگاه مهرآباد بار دیگر بسیاری از کارشناسان با حمایت ضمنی شهردار تهران به انتقاد از وجود چنین فرودگاه بزرگی در حوالی پایتخت پرداختند و این مسئله را خطری زیرپوست شهر خواندند که هر لحظه امکان صدمه زدن به ساکنان تهرانسر و دیگر همسایه‌های مهرآباد را دارد.
 
هرچند وزارت راه و شهر سازی هرگز نسبت به این موضوع واکنشی قطعی نشان نداد اما تلاش کرد با مدیریت پروازهای مهرآباد قدری از فشار کار آن با هدف افزایش آسایش مردم فراهم کند.
 
دستور آخوندی مبنی بر ممنوعیت پروازهای برنامه‌ای از ساعت 12 شب تا 5 صبح در مهرآباد نقطه اوج این کار بود تا با بازدید معاون وزیر راه از فرودگاه پیام کرج و سرعت گرفتن مراحل تکمیل فرودگاه امام خمینی به عنوان دو گزینه جانشین مهرآباد گمانه زنی‌ها نزدیک به واقعیت شود.
 
با وجود این اما وزارت راه اعلام کرد که با توجه به حجم بالای مسافران مهرآباد – چیزی در حدود 14 میلیون مسافر در سال – نمی‌توان امیدی به تعطیلی این فرودگاه در کوتاه مدت داشت و برنامه‌های جایگزین نیاز به سال‌ها بررسی دارد.
 
حالا و با گذشت چند ماه از این گمانه زنی‌ها اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده‌اند در آینده‌ی نزدیک برنامه‌ای برای انتقال مهرآباد وجود نخواهد داشت و هرچند تلاش‌ها برای کاهش تعداد پروازهای آن ادامه دارد، اما هرگز رنگ و بوی تعطیلی به خود نخواهند گرفت.
 
البته پیش از این نیز با افتتاح چند طرح جدید در مهرآباد و کلنگ زنی برنامه‌های عمرانی به نظر می‌رسید که تحلیل‌های ابتدایی پیش از آنکه ریشه در واقعیت داشته باشند به احساسات پس از حادثه برمی‌گردند.
 
به این ترتیب پرترددترین فرودگاه کشور به عمر چندین دهه‌ای خود در همسایگی تهران ادامه خواهد داد تا با وجود گوشزد کردن خطرات، آلودگی‌ها و مشکلات ترافیکی هم چنان زور عملیات هوانوردی بر همسایگان مهرآباد بچربد، زوری که هرچند با تمهیدات اندیشده شده به در ماه‌های گذشته به روندی کاهشی رسیده، اما هنوز چند صد پرواز دائمی را در بر می‌گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    اون موقع که مهراباد ساخته شد اون منطقه بیابان بود و بعد ها سمت غرب فرودگاه منطقه صنعتی بود، و هر کسی که در اطراف فرودگاه خانه ساخته یا سکنی گزیده با علم به وجود فرودگاه این کار را کرده که تعدادشان ۵۰ هزار نفر هم نمیشه، نمیشه سالانه ۱۵ میلیون نفر را به خاطر این بی توجهی و بی مبالاتی این ۵۰ هزار نفر مجبور کرد که از فرودگاهی در خارج از شهر استفاده کنند، همون جابجایی این مسافران کلی هزینه برای مسافران و دولت خواهد داشت در ضمن برای یک پرواز که ممکنه یک ساعت هم نشه ارزش نداره که ۱ ساعت از شهر تا فرودگاه را طی کرد در ضمناگر فرودگاه مهر اباد جابجا بشه، بدعتی میشه که در جاهای دیگر فرودگاه ها جابجا بشه که عملی نیست، در ضمن جابجایی فرودگاه کلی هزینه بردار هست، کی می خواد این هزینه را بده اون ۵۰ هزار نفر یا ما ۸۰ میلیون نفر

  • 0 0

    اگر بر جابجایی هست اینطوره فرودگاه های مشهد کرمان تبریز و بقیه را هم جابجا کنید