| کد خبر: 54001 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ قراردادهای " سفید امضا " در برخی ایرلاین ها / سهم ۷۰ درصدی نیروهای قراردادی در صنعت هوانوردی

تین نیوز | عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار از قرادادهای یک طرفه و در اصطلاح "سفید امضا" در برخی از ایرلاین های داخلی خبر داد و گفت: 70 درصد نیروهای فعال در صنعت هوانوردی، قراردادی و شرکتی هستند.

حمید نجف در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با تاکید بر اینکه 70 درصد نیروهای فعال در صنعت هوانوردی، قراردادی و شرکتی هستند، اظهار کرد: این نیروها در بخش های مختلف از جمله مهمانداری، خدمات فرودگاهی، فنی و ... مشغول به خدمت و از نظر شکل و نوع کار همواره ثابت و بدون ارتقای شغلی هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون هر قرارداد موقتی باید بعد از 3 الی 4 سال تعیین تکلیف و تبدیل به وضعیت، شود گفت: عدم توجه به قوانین باعث شده که کارکنان قراردادی شرکت ها حتی با 20 سال سابقه کار، در پایان هر سال تسویه و دوباره با قرارداد جدید مشغول به کار شوند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار افزود: این موضوع به منزله "صفر کیلومتر" بودن افراد باسابقه است و حقوق شان با افراد تازه وارد برابر می شود، این در حالی است که حقوق کارکنان رسمی در مشاغل مشابه 3 برابر حقوق کارکنان قراردادی است.

وی از قرادادهای یک طرفه و در اصطلاح "سفید امضا" در برخی از ایرلاین های داخلی خبر داد و تصریح کرد: این قراردادها تنها تامین کننده منافع کارفرمایان است و در قالب آن هیچ حق و حقوقی برای کارگران در نظر گرفته نمی شود. در این نوع قراردادها از کارگران تعهد محضری دریافت می شود تا هر زمان که شرکت ها تمایل داشتند کارگران را اخراج و هرگونه حق و حقوق نیروی کار را نیز منتفی نمایند.

نجف، این نوع از قراردادها را استثمار واقعی کارگران اعلام کرد و افزود: مدیران شرکت های هواپیمایی به خاطر مشکلات و گرفتاری های مالی مجبور هستند توپ را در زمین طبقات ضعیف بیندازند.

وجود صندوق های بازنشستگی ورشکسته در ایرلاین ها
وی اظهار کرد: در بعضی از ایرلاین ها صندوق های بازنشستگی وجود دارد که به علت سوء مدیریت به مرحله ورشکستگی رسیده و توانایی پرداخت ندارند از این رو شرکت ها مجبورند از حق و حقوق کارگران و پرسنل قراردادی بکاهند تا جبران خسارت کنند.

این فعال کارگری افزود: در گذشته و زمانی که شرکت های هواپیمایی سودآور بودند امتیازات ویژه ای کارکنان خود در نظر می گرفتند از جمله اعطای بلیت رایگان به کشورهای خارجی و وام های مختلف، اما مشکل اینجاست که اکنون و پس از بازنشستگی نیروها همچنان این مزایا ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه امتیازاتی که برای افزایش کارایی و بهره وری به نیروهای شاغل، تعلق می گیرد پس از بازنشستگی نباید پرداخت شود، گفت: نیروهای قراردادی و شرکتی علاوه بر اینکه از امتیازات و حتی ارتقای شغلی بی بهره هستند، اغلب به خاطر مشکلات اقتصادی مجبورند با حداقل حقوق به کار خود ادامه دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • افشاگر 0 0

    با سلام و درود دقیقا درست است با توجه به پرداخت حقوق ۸۰۰ تا یک میلیون تومانی که در این زمانه یک شوخی خنده دار است از کارکنان سفته سفید امضا می گیرند شایعاتی هم مبنی بر تعویض کارت پرسنلی همین قراردادی ها است که در بازرسی های بازرسان از ایرلاینها به تعدد و رنگهای مختلف کارتها ایراد گرفته اند و مدیران مجبور به تن دادن به این کار شده اند ولی با این شرط که در نظر دارند دوباره سفته ای به مبلغ پنج میلیون تومان از کارکنان قراردادی بگیرند جای سوال است که با چه توجیهی این کار را می خواهید بکنید؟ جالبتر آنکه با این نگاه این مدیران عزیز ایرلاین مورد نظر در سراشیبی تند هلاکت و نابودی قرار دارد و این نیست مگر به همت همین مدیران دور اندیش!!!!!

  • 0 0

    واقعا حرف دل همه پرسنل قراردادی است.

  • قراردای هما 0 0

    ای کاش این فقط یک اطلاع رسانی قلمداد نشود و مسئولین نگاه ویژه ای روی این خبر داشته باشند.

  • نیروی قراردادی 0 0

    در کدام قانونی نوشته شده که دو نفر با مدرک برابر باید اینقدر با هم تفاوت داشته باشند فقط بخاطر اینکه یکی پارتی داره و دیگری دستش به جایی بند نیست.

  • پرسنل هما 0 0

    هرجا میگم بعد ۲۰ سال کار کردن به اندازه یک کارگر صفر تازه کار حقوق میگیرم بهم میخندند فکر نمیکنم انصاف باشه بیاید خدا رو در نظر بگیرید عدالت رو برقرار کنید.

  • قراردادی سرخورده 0 0

    بار اصلی این صنعت بر دوش کسانی است که حتی یک درصد از کل درآمدها هم به آنان نمی رسد

  • هما 0 0

    در دنیایی که همه تبعیض نژادی را محکوم میکنند چطور میشه که در یک شرکت برای انجام هرکاری و یا داشتن هر درخواستی ازت بپرسند رسمی هستی یا قراردادی اگر قراردادی باشی یعنی سیاه پوستی، هیچ کاری برات انجام نمیدن مگر اینکه پشتت به جایی بند باشه. آخه این چه قانونیه مگر ما چند بار زندگی میکنیم که برای حق و حقوق قانونی خودمون هم باید حرص بخوریم. مگر همه ما در یک جامعه زندگی نمیکنیم مگر گرونی و فشار و تورم فقط برای رسمیهاست و برای قراردادیها نیست، پس چرا تفاوت حقوق رسمیها با قراردایها اینقدر زیاده، چرا یک کارگر تو ایرلاین آسمان با مدرک سیکل دو میلیون پاداش و عیدی آخر سال میگیره بعد ما اینجا کف عیدی تامین اجتماعی چرا وقتی به نفع شرکته ما تامین اجتماعی هستیم وقتی به ضرره ما کشوری میشیم.

  • alireza 0 0

    خدا را شکر کسی درد دل ما کارکنان قراردادی[…] را بیان کرد نمیدانیم با این همه تدبیر و امید چکار کنیم

  • hamid 0 0

    واقعا حرفهای فوق را تایید میکنم. اینجا واقعا به نیروی قراردادی ظلم میشود. برای نمونه به کارگر کیترینگ در هما بعد از ۲۹ سال سابقه شرکتی و قراردادی کمتر از ۵۰ هزار تومان حقوق سال ۹۴ اضافه شده است. خداوکیلی یک سری به اینجا بزنید ببینید آخه چه خبر. آدم باورش نمیشه آدم فکر میکنه برنامه دوربین مخفیه.!!!!!!!!!!!

  • رضا 0 0

    فقط یک بازرس بفرستید تا متوجه حق مطلب شوید. تو کجای این کشور در یک ارگان دولتی به نیروی قرارداد مستقیم مبلغ ۸۰۰ هزار تومان با احتساب حق شیفت و بهره بری میپردازند؟؟؟؟؟؟

  • مریم 0 0

    با سلام و احترام جناب اقای نجف ایا بیان این مطالب فرقی در روند کار دارد؟؟ ایا مسولات به این وضعیت اگاهی ندارن؟؟؟ واقعا برای رفع مشکلات چه کاری باید انجام داد؟؟؟ ایا فکر نمیکنید خود مسولان میدانند و اقدامی نمیکنن؟؟؟ فقط باید شکایت را نزد پروردگار برد که او فقط حامی مظلومان است. اگر ذره ای خدا پرستی در وجود مسولان میبود اکنون وضع ما این نبود

  • کارشناس قراردادی 0 0

    سلام جالب اینجاست که هر دم ازین باغ بری می رسد تا حالا قراردادی بودیم حالا برای تعویض کارت توی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران باید ۵ میلیون تومان هم سفته بذاریم. این یعنی عین عدالت!!!!!!!!!!!!

  • آشنا 0 0

    کارکنان قراردادی از کلیه حقوق و مزایای کارکنان دولت محرومند اما در پایان سال و پرداخت عیدی و پاداش به یکباره کارمند دولت می شوند و دلیل آن فقط عدم پرداخت حق آنهاست.

  • هاشم 0 0

    درود بر مریم خانم آنچه شما گفتید درد ما هم هست به خدا خسته شدیم

  • پینوکیو 0 0

    درود بر شرف شما که در این خفقان با شجاعت حق و حقوق کارکنان را به مدیران گوش زد میکند

  • کارشناس 0 0

    اگر قراردادهای ظالمانه با زحمتکشان صنعت هوایی این مدلی نبود که امثال اقای … صاحب دلفیناریوم و هتل داریوش نمیشدند.

  • ماهانی قدیمی 0 0

    خوشبحال دوستان که تو شرکتشون حداقل رسمی هم دارن، ما ماهانی ها اصلا با همچین واژه ای بیگانه ایم! آقای نجف، به قول خانم مریم، دانستن و بیان کردن این مطلب چه دردی رو دوا میکنه؟ ما قراردادهامون یکساله بود، تبدیل شد به ۳ ماهه، کلی اعتراض کردیم به حقوقمون، تهش چی شد؟ صد تومن گذاشتن رو حقوقمون و بعدش ۹ تا هواپیما وارد شد! چقدر دلم میخواد که فکر کنم خرید این هواپیماها که از سال ۲۰۱۱ خریداری شده بودند و در عراق بودن و فقط ماهان منتظر فرصت بوده که اونارو بیاره ایران، هیچ ارتباطی به حقوق پایینمون نداره، چقدر دلم میخواد که فراموش کنم درآمد شرکتمون در ماه بالای ۱۰۰ میلیارد تومنه، اما حقوق مهمانداراش با افزایش حقوق سال جدید و اعتراضات بعد از عید در کل به ۲ میلیارد و پانصد هم نمیرسه.

  • 0 0

    اگر بیش از ۶۷۰۰ نفر کارمند و کارگر قراردادی[…] کمی غیرت میکردند به این سرنوشت شوم دچار نمی شدند سکوت آنان در برابر این ظلم آشکار حتما نشان از رضایت آنان نسبت به اوضاع دارد شما مته به خشخاش نزار

  • یه قراردادی[…] 0 0

    همگی میدونیم این مطالب رو که عنوان شده تمام مسئولین در جریان هستند و خیلی خوب به شرایط واقفند… اما مسئله اینجاست که هر ارگانی بالاخره یه جایی رو دارن که پیگیر کاراشون باشن که میشه به عنوان مثال قشر کارگران که خانه کارگر پشتشونه، پرستاران و جامعه پزشکی که سازمان نظام پزشکی پشتشونه و معلمان هم که وزارت آموزش و پرورش همیشه پیگیر کاراشون بوده اما شما یه نمونه سراغ ندارید که سازمانی یا ارگانی پیگیر مسائل قشر کارمند بوده باشه… حالا با این وجود تازه مسئله ی مهمتر اینه که توی صنعت هواپیمایی که اصلا کسی پیگیر کارهای کارمنداشون نیست.. نه اینکه نباشه بلکه نمیتونه پیگیر باشه… چون اینقدر تو خفقان قرار دارن کسی جرات عنوان مشکلی رو نداره…مثلا اگر کسی هم بخواد مشکلی رو پیگیر باشه توی خوشبینانه ترین حالت این جواب رو میشنوه که اگر خیلی ناراضی هستین میتونید از سازمان جدابشید… به نوعی میشه به این حالت گفت برده داری نوین.. مسئله دیگه اینه که میشه گفت بیشترین مشکل کارمندان تو شرکت[…] از واحدی به نام طرح و تشکیلات نشات میگیره.. چرا این واحد به نوعی قانون وضع می کنه در صورتی که قوانین توی مجلس وضع میشن… یعنی برای کارکنان شرکت[…] دو بار قوانین وضع میشه یکی از جانب مجلس و دیگری از جانب مجلس داخلی یا همون واحد طرح و تشکیلات که میشه گفت عامل فساد کاری[…] … یکی دیگه از مشکلات رو میشه تمام مزایایی رو گفت که کارکنان رسمی[…] حتی تا بعد از بازنشستگی دریافت میکنن اما دریغ از اینکه حتی ده درصد اون مزایا رو هم به کارکنان قراردادی نمیدن در صورتی که میشه گفت بالای هشتاد درصد کارهای شرکت[…] بر دوش کارکنان قراردادی هستش

  • بل و سباستین 0 0

    درود بر همه قراردادی های[…] خداوند وعده کرده که دنیا جای ظالمان نیست و در آخر صالحان بر آنها چیره خواهند گشت و وارثزمین خواهند بود این داستان در[…] هم اتفاق می افتد مدیر عالی سازمان که توسط چند کار چاق کن راهبری بشود بهتر از این نمی شود در این اوضاع بد اقتصادی مدیران زیر مجموعه او اتومبیل های چند صد میلیونی از کجا می آورند؟ رنگ و وارنگ فقط کافی است یک آدم بی طرف یک روز وقت بگذارد و به[…] بیاید آنوقت فکر خواهد کرد که به یک نمایشگاه اتومبیل آمده است

  • رشیدزاده 0 1

    شرکت خدمات هوایی[…] هم دست کمی از شما عزیزان نداره. وقتی بری بهشون پیشنهاد بدی برای رفع مشکلات بدتر با تو لج میکنند و بالاخره نیش بهت میزنند. خدا رحمتت کنه اقای حاجی بنده

  • emplyee 0 0

    / / / من کارمند قراردادی[…] هستم. بی برنامگی و سومدیریت اینجا بیداد میکنه. به عنوان نمونه برای تعویض کارت ۵ میلیون تومان سفته خواسته اند. هیچ توجیه عقلایی هم ندارند. به مرور زمان کارمندان قراردادی که زحمت کشیده اند و سابقه کاری مناسبی دارن به دلیل بی عدالتی موجود مجبور هستند استعفا بدهند. خیلی جالبه که کسی سوال نمیکنه چرا شرکت باید یه نیروی متخصص رو به جایی برسونه که بعد از این همه سال مجبور شه استعفا بده. چرا کسی از مدیریت شرکت سوال نمیکنه چرا شما اقایان توانایی مدیریت نیروی انسانی رو ندارید و همچنان اصرار بر مدیریت دارید. چرا هیچ مسوولی به مشکلات ما توجه نمیکنه. ایا با این حقوق پایین میتوان امیدی به ادامه کار در این شرکت داشت. خود من به شخصه علاقه ای به موندن ندارم و سایر همکاران قراردادی ام هم همچنین. با تشکر از عزیزی که پاره ای از مسایل رو بازگو کردند

  • عدالت 0 0

    سلام. اوضاع[…] هر روز بدتر میشه. حقوق کم و بی عدالتی… واقعا چه کسی پاسخگوست؟؟؟؟؟؟؟؟

  • کارشناس قراردادی 0 0

    با سلام به خانم مریم خانم محترم این چه حرفیه که ما شکایت به خدا ببریم؟!!!!!! خدا خودش گفته مقابل ظلمی که بهتون میشه ساکت نباشید. اگه اینجور بود که حضرت سیدالشهدا باید می نشست و شکایت ظالمان زمانه خودش رو به خدا می گفت. شجاعت در اینه که شما با توکل به خدا، حرفتون رو بزنید و جلوی ظلم بایستید.

  • شاعر شوریده 0 0

    ای زندگی بردار دست از امتحانم چیزی نه میدانم نه می‌خواهم بدانم دلسنگ یا دلتنگ، چون کوهی زمینگیر از آسمان دلخوش به یک رنگین‌کمانم کوتاهی عمر گل از بالانشینی‌ست اکنون که می‌بینند خارم، در امانم دلبسته‌ی افلاکم و پابسته‌ی خاک فواره‌ای بین زمین و آسمانم آن روز اگر خود بال خود را می‌شکستم اکنون نمی‌گفتم بمانم یا نمانم قفل قفس باز و قناری‌ها هراسان دل‌کندن آسان نیست! آیا می‌توانم؟(فاضل نظری ) من خلاصه حالمون رو در این شعر یافتم

  • دادگر 0 0

    آیا می دانید در انالیز قرارداد کارکنان قرارداد مستقیم[…] در سال جاری بر خلاف مصوبه هیئت وزیران و مجلس آیتم مابه التفاوت تطبیق نسبت به سال قبل بصورت ثابت محاسبه شده است و این عامل باعثکاهش چشمگیری در افزایش حقوق این دسته از کارکنان شده است. تا جایی که افزایش حقوق این قبیل پرسنل بر خلاف مصوبه دولت به جای ۱۴ درصد در حدود ۸ درصد محاسبه و پرداخت شده است

  • خیس از کویر 0 0

    متاسفانه هر روز انگیزه همکارهای قراردادی برای کار کمتر می شود من حدود ۱۰ سال است در[…] مشغول به کارم نه حقوق مکفیی دارم و نه تسهیلات و نه انگیزه برای ادامه کار.

  • اشکان 0 0

    اگر بچه های قراردادی کار نکنند صنعت فلجه ترس و وحشت را کنار بزارید مرگ یک بار شیون یک بار تا زار نزنی حقت را نمیدهند

  • انصاف 0 0

    من ده ساله قراردادی[…] هستم. با این حقوق پایین و بی عدالتی و حق کشی شرکت رو به کجا کشوندن؟؟؟؟

  • 0 0

    دقیقا به این میگن برده داری نوین

  • تلنگر 0 0

    کسی باید باشه شاید امیدوارم روح آپارتاید حاکم بر[…] به زودی اصلاح بشه برای نیروی زحمت کش قرار دادی افزایش حقوق ۴۰ هزارتومانی میدن اما برای نیروی رسمی… خواهش میکنیم یه بازرس جهت رسیدگی بیاد صحه بزار به مطالب تا پیگیری بشه

  • یک ماهانی 0 0

    ما که تا موهامون رنگ دندونامون شه قراردادی می مونیم، خوبه اقلا شما یه امیدی دارین. تازگیام سه ماهش کردن و تهدید به عدم تمدید با عده ی زیادی، و من الله توفیق!

  • باران 0 0

    شاعر شوریده، حق مطلب را در این ابیات خوب و زیبا بیان کردید. خدا قوت

  • خورشید 0 0

    با سلام به کارشناس قراردادی حرف شما کاملا متین و درست است ولی یک دست صدا ندارد امام حسین با پشتوانه ۷۲ نفر نیروی شجاع و از جان گذشته خود اقدام به جهاد کرد، آیا شما در این شرکت ۷۲ نفر می بینیید که با هم یک صدا باشند همه در خفا شکایت دارند، همه می ترسند مبادا از کار بیکار شوند، قراردادیها حتی زحمت نمیکشند بیایند اینجا کامنت بگذارند ولی باز هم با شما موافقم باید حرف را زد حتی اگر به نتیجه مطلوب نرسد.

  • یک نفر 0 0

    این انصاف نیست

  • حسین 0 0

    ماهانی عزیز، در این مطلب مسئله این نیست که ما در کدام ایرلاین داریم کار میکنیم این حرف دل همه قراردادیهایی است که درخواست گرفتن حق خود را دارند. و من الله توفیق

  • محمد 0 0

    من ۱۵ سال هست تو ایران ایر مشغولم. با این حقوق پایین اداره یه زندگی مجردی هم ممکن نیست. اقایان به جای مدیریت درست و دلگرمی تهدید میکنند. در ضمن یه انتقاد هم داشتم و اینکه دوستان من کامنت گذاشتن متاسفانه تو سایت نیست ولی درد و دلهای ماهانی ها هست. ایا گزینشی عمل میشه. ظاهرن مطالب ایران ایری ها قراره دیده نشه

  • رسمی همایی 0 0

    اینط‌ورنیست ک فقط همکاران قراردادی استثمار میشوند. من کارمند رسمی با تخصص تکنسین شاغل از۷۲حقوق حکمم به ۱/۵میلیون نمیرسه. تبعیض در قسمت های ایران ایر بیداد میکنه. و هیچکس این قوانین غیرانسانی در طرحوتشکیلاتو عوض نمیکنه. خلبانان و مدیران از حقوق تا۹میلیون برخوردارنو بقیه…

  • حسن 0 0

    کاش کارکنان قراردادی هما هم مانند حداقل مهمانداران ماهان با هم اتحاد داتند

  • واحد جمع اوری چرخ دستی 0 0

    بعضی از مسئولین اداری فرودگاه با پیمانکاران زد و بند میکنند و حق و حقوق کارگران را ضایع میکنند مدت ۹ ماه است که ما بدون قرارداد زیر نظر شرکت پیمانکار چرخ دستی کار میکنیم شرکت قبلی هم(مرکز خدمات خانه) ما کلی از حق و حقوق ما رو خورد

  • علیرضا 0 0

    خیلی دوست داشتم این اتحاد و یکپارچگی که تو مهمانداران ماهان وجود داره تو شرکت هما هم وجود داشت حق دادنی نیست حق گرفتنیه

  • leila 0 0

    از تمامی قراردادی ها خواهش میکنم. متحد باشین. چرا عده ای رسمی باید برای ما تصمیم گیری کنن. باید ازین نظام برده داری نجات پیدا کرد

  • الهه 0 0

    به نام خدای قلم مزایایی که فرمودین حق مسلم یک کارمند رسمی است که بعد ۳۰ سال زحمت در دوران بازنشستگی از این مزایا بهره مند شود. چرا که همچون شرکت ها و ارگان های دیگر که مزایا بعد از بازنشستگی بیشتر میشود. در ثانی مشکل اصلی در عدم تصمیم گیری صحیح در سیستم مدیریتی ایران ایر میباشد که باعثاین همه مشکلات شده است. ما قراردادی ها باید تا جایی که میتوانیم با بالا بردن دانش و تخصص در علومی که مربوط به حرفه و تخصص کاریمان میباشد تا جایی پیش برویم که شرکت بیش از بیش نیازمند همکاری با تک تک افراد باشدو همچنین با بیان انتقادو عنوان ضعف های سیستم بیداری خودمان را در تمام قسمتها نشان دهیم که ما محتاج نیستیم ما به نام و نشان ایران ایر افتخار میکنیم و امیدوارم با رعایت کلیه قوانین همگی به حق و حقوق خود برسیم با آرزوی بهترین ها برای تک تک شما عزیزان

  • 0 0

    ضرورت دارد که هر چه سریعتر وزیر محترم بازدیدی از هما داشته باشند و از نزدیک با مشکلات عدیده نیروهای قراردادی آشنا شوند

  • 0 0

    الهه خانم در همه جای دنیا امتیاز در حین کار تعلق میگیرد برای پویایی و انگیزه بیشتر کارکنان شرکتی که به بازنشسته خودش امتیاز زیاد بده مجبوره برا شاغلش کم بزاره

  • کارشناس 0 0

    با این قراردادها است که یک نفر صاحب اژانس بلیط فروشی با تبانی با مدیران ارشد در سازمان هواپیمایی کشوری ظرف چند سال صاحب هتل داریوش و دلفیناریم میشود و حالا خدا را هم بنده نیست! ی ی از افتخارات این بنده خدا اینست که با اشاره ایشان هر مدیری تعویض یا ابقا شده و در بسته در خصوص ایشان در سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت را وجود ندارد! به وزیر محترم راه دستور میدهد چه بکن و چه نکن در صورت نیاز نامه ایشان به وزی در خصوص نصب و عزل و تنبیه مسئولین هواپیمایی کشوری اماده ارایه است. خلاصه مولی عدالت فرمود اگر کاخی بوجود امده در کنار ان صدهو خانه ویران شده است. صدق مولانا امیرالمومنین علی ابن ابی طالب

  • ملا 0 0

    سلام برادر ارجمند با حلو حلوا دهان شیرین نمیشود کدام مقام و مسئولی به این گونه اظهار نظرها گوش میدهد من فلک زده از سال ۷۲ با مدرک لیسانس در ایران ایر با آزمون ومعاینۀ پزشکی سختگیرانه و هزار ادا و اصول از طرف ایران ایر بالاخره استخدام شدم به اصطلاح رسمی. حال بعد از این همه سال با از دست دادن سلامتی و مشکلات عصبی و دیسک ستون فقرات از طرف این شرکت چه چیزی عایدم شده است یک بیمه درمانی بی اعتبار و حقوقی که به زور به ماهی یک میلیون و هفتصد هزارتومان میرسد و بلیط رایگان هم بخور توی سرشون که اصلاً قابل استفاده نیست حال این وضع و اوضاع کارمند رسمی است وای به حال کارکنان قراردادی شرکت خدا به داد این همکاران برسد با این وضعیت وخیم کاری و حقوقی آخه یک نیست به این آقایان مدیران هما حالی کنه حداقل در ارتباط با پرسنل اگر واقعاً به نیرو نیاز دارید اساسنامۀ شرکت را اجرا کنید و اگر هم نیاز ندارید پس چرا این همه جوان را سر کار گذاشتید در آیین نامه استخدامی مستخدمین هواپیمایی " هما " به صراحت قید شغل موقت - شغلهای غیر مستمر که جنبه استمرار ندارند به عنوان شغل موقت شناخته شده و استخدام اشخاص به طور رسمی برای تصدی‌این مشاغل ممنوع است - داوطلبانی که در امتحان یا مسابقه قبول شدند، یک دوره آزمایشی به مدت ۳ ماه تا شش ماه را طی خواهد کرد و در پایان دوره آموزشی‌خدمت آنان تثبیت شده تلقی گردیده و دوره آزمایشی جزو دوران خدمت آنان محسوب می‌شود مگر آن که ضمن دوره آزمایشی صالح برای ابقا در‌خدمت مورد نظر، تشخیص داده نشوند که در این صورت به خدمت آزمایشی آنان خاتمه داده می‌شود. به افرادی که به خدمت آزمایشی آنان خاتمه داده‌می‌شود، حقوق و مزایای مرخصی استحقاقی استفاده نشده پرداخت و همچنین کسور پرداختی توسط آنان بابت بازنشستگی مسترد خواهد شد خدا نگهدار و حافظ

  • فرشید 0 0

    اینکه در مورد منافع کارکنان شاغل باید فکری کرد هیچ شکی نیست زیرا عدم اوجود انگیزه در کار بهره وری را بسیار پایین میاورد، ولی همین کارکنان روزی بازنشسته میشوند و بازنشستگان آیینه فردای خودشان است پس قطعا باید به فکر آنها نیز بود.

  • 1 0

    نجف هم به دلیل بیان همین چالشها از هما مرخص شد