«رکود بازار خودرو» محل اختلاف شد
تین نیوز | با وجود آنکه بسیاری از فعالان بازار و نمایشگاهداران خودرو، از رکودی عمیق در این بازار خبر میدهند، اما خودروسازان با رد این موضوع روند موجود خرید و فروش را عادی توصیف میکنند. رکود در بازارحالا به محل اختلاف میان خودروسازان و نمایشگاهداران پایتخت تبدیل شده است؛ بهطوریکه فعالان بازار برخلاف تولیدکنندگان، بر این باورند که مشتریان تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند.
به گفته این فعالان، بازار خودرو در حالی وارد رکود فصلی شده که شرایط انتظاری پس از انتشار «بیانیه لوزان» این بازار را غیرفعال کرده است. از سوی دیگر مشتریان هنوز با قیمت فعلی خودروها نیز کنار نیامدهاند.
دلایل فعالان نمایشگاهی در باب رکود بازار در حالی است که تولیدکنندگان نگاه دیگری به بازار خودرو دارند. آنها با تکذیب خبر رکود در بازار از خرید و فروش خودروها در نمایندگیها میگویند و معتقدند که به دلیل کم شدن حاشیه سود در بازار مشتریان ترجیح میدهند که از نمایندگی خودروسازان بهطور مستقیم خرید کنند.
خودروسازان همچنین معتقدند که عرضه خودرو با توجه به تقاضای بازار صورت میگیرد حال آنکه اگر تقاضایی نباشد عرضه توسط خودروسازان بهصرفه نخواهد بود. در هر صورت بازار خودرو این روزها شرایط متفاوتی را تجربه میکند؛ چراکه «رکود» حاکم بر بازار به محل اختلاف خودروسازان و تولیدکنندگان تبدیل شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.