| کد خبر: 50607 |

شوک حوزه گردشگری پس از تفاهم‌نامه لوزان / مثبت کردن تراز گردشگری، هدف سازمان میراثفرهنگی

تین نیوز | رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزایش جذب گردشگر خارجی و مثبت کردن تراز گردشگری را از استراتژی‌های این سازمان دانست و تصریح کرد: احساس می‌کنیم پس از توافق لوزان اتفاق ویژه‌ای می‌افتد و به صورت ویژه شوکی در حوزه گردشگری وارد می‌شود.
 
مسعود سلطانی‌فر درباره وضعیت توریسم کشور پس از تفاهم‌نامه لوزان، گفت: استراتژی سازمان میراث فرهنگی، افزایش جذب گردشگر خارجی و مثبت کردن تراز گردشگری است و از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نیز شاهد روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی بوده‌ایم و این تعداد به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌اند.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: احساس می‌کنیم پس از توافق لوزان اتفاق ویژه‌ای می‌افتد و به صورت ویژه شوکی در حوزه گردشگری وارد می‌شود و تعداد کسانی که اشتیاق ورود به ایران خواهند داشت، بسیار زیاد می‌شود و سازمان میراث فرهنگی تدابیری برای این منظور در نظر خواهد گرفت.
 
تقسیم ایران به مناطق گردشگری قابل توجیه نیست
 
وی درباره تقسیم‌بندی کشور به قطب‌های گردشگری توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی، تقسیم‌بندی به این شکل را که فرضا منطقه‌ای قطب مذهبی شود و از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی آن چشم پوشیده شود، قبول ندارد؛‌ البته قبول داریم بعضی مکان‌ها ظرفیت خاصی دارند و این ظرفیتها باید مورد اولویت قرار گیرد.
 
سلطانی‌فر افزود: ما معتقدیم ایران یک کشور-موزه است و همه نقاط آن جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی، مذهبی – زیارتی دارد و باید بر تمام ابعاد آن کار شود.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: همه نقاط کشور دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است و باید به گونه‌ای عمل شود که مورد استفاده گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.