| کد خبر: 30662 |

بیمه جامع آتش سوزی و سرمایه گذاری بیمه ایران راهی بازار شد / پرداخت سود مشارکت دربیمه نامه " سبا "

تین نیوز | مدیربیمه های آتش سوزی بیمه ایران ازارائه بیمه جامع آتش سوزی  و سرمایه گذاری این مجموعه تحت عنوان بیمه "سبا" خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی بیمه ایران، محمد رضایی با بیان اینكه در این بیمه  نامه تسهیلات مناسب تری نسبت به بیمه نامه آتش سوزی برای بیمه گذاران  درنظر گرفته شده است، افزود: پیش از این بیمه گذارانی كه بیمه نامه آتش سوزی خریداری می كردند فقط از تسهیلات این بیمه نامه درصورت بروز حوادث  بهره مند می شدند واگرهم دچارحوادث نمی شدند اعتباربیمه نامه شان بعد از  تاریخ انقضا به پایان می رسید و درصورت تمایل وبادرخواست كتبی، بیمه نامه  آنان تمدید می گردید.

وی افزود: در بیمه نامه طرح" سبا" به جای عقد قرارداد یك ساله آتش سوزی،  بیمه گذار قرارداد پنج ساله آتش سوزی و سرمایه گذاری با بیمه ایران منعقد  می كند و از خدمات این بیمه نامه بهره مند می شود.
مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران درباره مزیت های بهره مندی بیمه گذاران از بیمه نامه طرح "سبا" تصریح كرد: بیمه گذاران با خرید این بیمه  نامه علاوه براستفاده از خدمات بیمه نامه های آتش سوزی و خطرات تبعی  از خدمات بیمه نامه سرمایه گذاری نیز استفاده خواهند كرد.

به گفته وی بیمه گذاران درپایان سال اول 95 درصد حق بیمه بیمه نامه خود  را تحت عنوان سود سرمایه گذاری از بیمه ایران دریافت می كنند و در سال های  بعدی این دریافتی از محل بیمه نامه به طورتساعدی افزایش می یابد و بیمه گذار در پایان سال پنجم چندین برابر حق بیمه پرداختی سود مشاركت دریافت
خواهد كرد.

رضایی افزود:‌ سود مشاركت سرمایه گذاری درطرح سبا به طور حتم از سود  پرداختی بانك ها كمتر نخواهد بود و مجوزهای مربوطه دراین خصوص از دستگاه  های اجرایی دریافت شده است.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران درباره گروه های برخوردار از این طرح  اظهار داشت:‌ درمرحله نخست تنها بیمه گذاران واحدهای مسكونی از این طرح می توانند استفاده كنند و برای سایر بیمه گذاران از جمله بیمه گذاران بزرگ  صنعتی درحال بررسی و طراحی بیمه نامه جدید هستیم.

رضایی درخصوص سایر مزایای بیمه نامه های آتش سوزی وسرمایه گذاری به شرایط  و موقعیت جغرافیایی ایران اشاره كرد و افزود:‌ كشورمان در مجموعه كشورهای  پرخطر از نظر حوادث طبیعی همانند زلزله،سیل و توفان است بر همین اساس  انتظار می رودضریب نفوذ بیمه های آتش سوزی بیش از این باشد اما درحال
حاضرضریب نفوذ این بیمه نامه بین  5 تا 6 درصد است.

به گفته وی این آمار برای كشوری با این ضریب ریسك بالا و قرارداشتن در بین   10كشور پرحادثه دنیا بسیار كم است و اصلا به چشم نمی آید.

وی اضافه كرد:‌سالانه یك یا چند زلزله در ایران رخ می دهد و خرابی های فراوانی به جای می گذارد كه نیاز به بازسازی كلی و جزیی دارد كه بخش اعظم این بازسازی توسط دولت صورت می گیرد.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران عنوان كرد: این در حالی است كه حادثه دیدگان درصورت داشتن این بیمه نامه به سرعت غرامت وارده را دریافت و كار بازسازی را خودشان آغار می كنند و دیگر نیازی نیست كه درانتظار كمك های دولتی و مردمی باشند.

رضایی دراین خصوص به توفان كاترینا درآمریكا اشاره كرد و گفت: در توفان كاترینا كه خسارت زیادی به منازل مسكونی و تاسیسات خلیج مکزیک از نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا تا ایالت آلاباما وارد شد دولت تنها شش
درصد هزینه بازسازی را داد و  94 درصدخسارت وارده به شهروندان توسط شركت های بیمه ای جبران شد.
در نقطه مقابل و درسونامی كه در شرق آسیا رخ داد به دلیل ضریب نفوذ كم بیمه های آتش سوزی بار اصلی بازسازی بردوش دولت و كمك های مردمی و سایر كشورهای جهان بود و مساله بازسازی مناطق آسیب دیده هنوز هم تمام نشده است.

مدیربیمه های آتش سوزی بیمه ایران باردیگر به مزیت های بیمه نامه "سبا" اشاره كرد و گفت: از آنجا كه این بیمه نامه به صورت كامل به بیمه گذاران عرضه می شود بیمه گذار درصورت بروز حادثه دچاركم بیمه گی نمی شود و تمامی پوشش ها به آنان داده خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.