| کد خبر: 2860 |

◄ چرا مردم در برابر فراخوان انصراف از یارانه‌ها، نیشخند می‌زنند؟

وبلاگ تین نیوز، حمید نجف | شاید اگر كمی منصف بودیم، حق را به مردم می دادیم، مردمی كه برای شكوفایی و پر بار شدن نهال نو پای انقلاب از همه چیز خود گذشتند و با خون خود آن را سیراب كردند.
مادران و پدران صبوری كه صادقانه و با اخلاص برای حراست از خاك، ناموس و اعتقاد خود از تكه‌های جانشان گذشتند.
انسانهایی كه برای سر بلندی سرزمین و احیای باورهای ناب مذهبی و اعتقادی خود همه چیز را در كف نهادند و تقدیم كردند.
مردمی كه روزی با سبقت از هم به سوی میدان مین می‌شتافتند، امروز به همت درایت و تدبیر مسئولان در صف سبد ناچیز كالا به جان هم می افتند.
چه بر سر ما آمده است؟
ما كه روزی با یك جمله آن پیر فرزانه از همه چیز خود می گذشتیم، چرا امروز در برابر فراخوان انصراف از یارانه های دولت منتخب خود ایستادگی می كنیم؟ دلیل این بی اعتمادی چیست؟
متاسفانه، نقش مخرب بعضی از مسئولان در ایجاد این فضا قابل كتمان نیست.
عده ای از مدیران طی سالیان متوالی با وعده و وعیدهای تو خالی و دسته‌ای دیگر با سواستفاده و دست درازی به بیت المال و گروهی با تظاهر و نیرنگ در دینداری و بیراهه رفتن بر تنور بی اعتمادی بین خود و مردم دمیدند.
دیوار بلند بی اعتمادی از زمانی سر به فلك كشید:
كه در دولت عدالت محور بر فاصله طبقاتی افزوده شد.
فسادهای نجومی از زیر دامان پاكترین دولت تاریخ ایران بیرون زد و حرمت انسان در لابه لای چرخ دنده های تورم و گرانی شكسته شد.
پدران ایرانی شرمنده نان شب فرزندان خود شدند و خیابانهای شهر جولان گاه اتومبیل‌های چندمیلیاردی دسته‌ای مرفه بی درد گردید. دروغ و وعده های سرخرمن جای راستی را گرفت و دین قربانی سیاست ورزی بعضی از مسئولان ما شد.
مردم ما، مارگزیدگانی هستند كه از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسند.
مردم در این اندیشه اند كه چه بسا بازهم طبق معمول بودجه سرشار از انصراف یارانه ها همچنان در سفره مفسدین اقتصادی ذوب شود و این اقدام هم دستاوردی برای بهبود اوضاع اقتصادی كشور در پی نداشته باشد.
به باور مردم بی اعتماد، دولت باید برای جبران كسری بودجه خود به مبارزه با سو مدیریت و فساد گسترده اداری و اقتصادی درون خود بپردازد و بیش از این آثار مخرب ناشی از عملكرد غلط بعضی از مدیران بی كفایت و بی لیاقت را به مردم تحمیل نكند.
هنوز هم در میان مسئولان و مدیران لایه های میانی دولت، كسانی هستند كه به نامه شناسایی و معرفی ویژه خواران بر روی میز خود پوزخند می‌زنند.
مردم نگران ذوب شدن منابع مازاد از انصراف یارانه ها در سفره مفسدین اقتصادی هستند و قطعا تا زمان رفع این نگرانی جدی به فراخوان دولت پاسخ مثبتی نخواهند داد.
ای كاش مدیران محترم دولت تدبیر و امید پیش از آغاز این فراخوان در جهت رفع نگرانی‌های مردم و ایجاد فضای همدلی و اعتماد بیشتر بین خود و مردم تلاش می‌كردند.
كه اگراین نگرانی و بی اعتمادی نبود، مردم قطعا دست دولت تدبیر و امید را به گرمی می‌فشردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رحیم 0 0

    فقر بیداد می کند. مردم از چند حلب خالی که من برای محکم نگه داشتن چیزی، داخل آن سنگ ریخته بودم هم نگدشتند و آن را دزدیدند.

  • 0 0

    درود بر نگارنده این متن و احسنت به شما که ان را در سایت و در معرض دید خوانندگانتان قرار دادید.

  • خواننده 0 0

    بله موافم

  • کارشناس اقتصادی 0 0

    با وجود مشکلات مطرح شده و ضرورت اعتمادسازی بین دولت مردم و ترمیم شکافهای ایجاد شده، بنده معتقدم درصد قابل توجهی از مردم به این فراخوان دولت نیشخند نمی زنند و درصد مورد انتظار برای انصراف یعنی حدود ۲۰ درصد محقق خواهد شد ولو کره المغرضون

  • نامی 0 0

    در پاسخ به برادر کارشناس اقتصادی این درصد به دلیل ترس و دلهره به خاطر جریمه سه برابری مجبور به انصراف هستند و همچنین عدم اخذ وامهای کلان بانکی که در دستور کار دارند. مردم ما به واسطه تحلیلهای غلط کارشناسان اقتصادی امثال شماست که به این روز افتاده اند

  • 0 0

    با سلام تا چند روز دیگر نتایج نهایی میزان انصراف دهندگان ازدریافت یارانه اعلام خواهد شد و مخاطبان گرامی در خصوص نظر اشتباه کارشناس اقتصادی داوری خواهند کرد. شایگان

  • کارشناس اقتصادی 0 0

    بله بنده اشتباه کردم و منتظر نتایج مناسبتری بودم. به فکر تحلیل این موضوع هستم.

  • کارشناس با سابقه 0 0

    کارشناس محترم اقتصادی: این خنده ها تحلیل اقتصادی ندارد، بلکه تحلیل سیاسی و اجتماعی دارد!

  • یه کارشناس دیگه 0 0

    چه خوبه کارشناسان‌های اقتصادی همه قبول کنند که تو ۳۵ سال گدشته مدام اشتباه کردند. امیدواریم با قبول این اشتباه نسبت به مشاوره‌های اقتصادی به دیگران بیشتر دقت کنید.

  • شایگان 0 0

    همین که کارشناس اقتصادی عزیز با مردانگی اشتباه خود را پذیرفتند جای تشکر و قدردانی فراوان دارد جا دارد از جناب اقای نگارنده هم بابت این پیش بینی دقیق تبریک بگو یم