| کد خبر: 26781 |

سلطانی فر: صنعت گردشگری سال گذشته شش میلیارد دلار ارزآوری داشته است

تین نیوز |  رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری صنعتی سبز، زودبازده، ارزآور و اشتغالزاست، گفت: ارز آوری صنعت گردشگری در کشور طی سال
گذشته شش میلیارد دلار معادل 190 هزار میلیارد ریال بوده است.
 'مسعود سلطانی فر' در جمع مردم شهرستان سلطانیه، افزود: تلاش می کنیم این درآمدزایی در سال جاری 25 درصد افزایش یابد.
 
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: طی یک سال گذشته تعداد گردشگران و سرمایه گذاران این بخش در کشور به طور چشمگیری افزایش یافته است.
 
سلطانی فر گفت: هم اکنون 900 پروژه گردشگری با 195 هزار میلیارد ریال و 40 درصد پیشرفت فیزیکی در نقاط مختلف کشور درحال اجراست.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: دولت در صدد کنترل و کاهش تورم ، رشد اقتصادی و تامین معیشت مردم است و برای تحقق این برنامه ها گامهای بلندی برداشته و آرامش و ثبات را به عرصه اقتصادی کشور بازگردانده است.
 
وی تحقق اهداف دولت را نیازمند تعامل و حمایت مردم دانست و تصریح کرد: پارسال حدود پنج میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شدند که نیمی از این تعداد را گردشگران مذهبی زایران حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، تشکیل می داند.
 
سلطانی فر همچنین با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت های قابل توجهی در حوزه گردشگری دارد، افزود: سلطانیه - قیدار نبی - کتله خور یکی از مهمترین جاذبه ها و محورهای گردشگری کشور هستند.
 
به گفته وی، استان زنجان با جاذبه های زیاد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی می تواند یکی از استانهای مهم مقصد گردشگری داخلی و خارجی باشد.
 
سلطانی فر با تاکید بر اینکه بخشی از رشد اقتصادی شهرستان سلطانیه می تواند از محل گردشگری تامین شود، گفت: برای ایجاد زیرساختهای لازم در این بخش تسهیلات ویژه به متقاضیان اعطا می شود.
 
 
 
* ضرورت افزایش سه برابری ظرفیت هتل های کشور تا سال 1404
 
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ظرفیت هتل های کشور تا سال 1404 به منظور پذیرش گردشگران خارجی و تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله، باید سه برابر افزایش یابد.
 
'مسعود سلطانی فر' در جمع خبرنگاران شهرستان سلطانیه نیز، افزود: یک هزار و 100 هتل در کشور وجود دارد که از این تعداد فقط 130 هتل چهار و پنج ستاره هستند.
 
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تا سال 1404 تعداد گردشگران خارجی از حدود پنج میلیون نفر به 20 میلیون نفر افزایش می یابد که به همین خاطر نیاز است ظرفیت هتل های کشور نیز به سه برابر افزایش پیدا کند.
 
سلطانی فر افزود: اکنون یک میلیون بنا، سایت و محوطه تاریخی در کشور وجود دارد که از این تعداد 100 تا 150 هزار اثر آن شناسایی و 31 هزار اثر نیز به ثبت ملی رسیده است.
 
سلطانی فر تصریح کرد: ایران به لحاظ وجود جاذبه های طبیعی به صورت بالقوه سومین و به صورت بالفعل هشتمین کشور جهان محسوب می شود و سال گذشته حدود پنج میلیون میلیون گردشگر خارجی وارد کشور شدند که نیمی از آنها، گردشگران زیارتی و مذهبی بودند.
 
معاون رییس جمهوری گفت: در حوزه حفظ و نگهداری آثار تاریخی با کمبود اعتبار مواجه هستیم و اعتبارات موجود فقط پنج درصد از نیازهای این حوزه را تامین می کند.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: رویکرد دولت در حفظ و نگهداری آثار تاریخی به غیر از بناهایی که ثبت جهانی و ملی شده و یا مکان هایی که همطراز با اینها هستند، زمینه سازی برای مشارکت بخش خصوصی و مردم است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.