| کد خبر: 23134 |

عدم دخالت در قیمت گذاری به نفع اقتصاد است / لزوم اصلاح قانون مالیات

تین نیوز | عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته اقتصادی جدید دولت گفت: این بسته به خاطر آنکه یکسال بعد از روی کار آمدن دولت ارائه و در آن مشکلات اصلی کشور مطرح شده، دارای اهمیت است.
 
ابراهیم نکو اظهار داشت: در این بسته تصمیم های عجولانه احساسی وجود ندارد و اصول اقتصاد مقاومتی هم در آن دیده شده، ضمن آنکه مسائلی غیرقابل دسترس هم در این بسته مطرح نیست.
 
وی ادامه داد: دولت در این بسته نشان داد که قدم به قدم برای رسیدن به هدف اصلی که همان خروج از رکود و رونق اقتصادی است تلاش می کند که تا پایان سال 93 به این اهداف دست یابد.
 
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز، باید اقتصاد ما رونق بگیرد و به وضعیت قبل از دولت نهم برسد که اگر به این نقطه برسیم، می توانیم برای سال های بعد برنامه ریزی کرده و به سرعت به رشد اقتصادی کشورهای منطقه هم نزدیک شویم.
 
نکو خاطرنشان کرد: برای خروج از رکود، دولت باید زمینه رقابت را برای بنگاه های اقتصادی فراهم کند چرا که این بنگاه های اقتصادی هستند که می توانند در قیمت ها با هم رقابت کنند.
 
وی گفت: هرگونه دخالت دولت در قیمت، باعث برهم خوردن تعادل در افزایش یا کاهش قیمت ها خواهد شد، بنابراین بر اساس یکی از محورهای این بسته، عدم دخالت دولت در قیمت گذاری به جز موارد خاص به نفع اقتصاد است.
 
نکو ادامه داد: البته این وضعیت هم شرایطی دارد که اولا باید انحصارداری و موانع در راه تولید از بین برود و زمینه های رقابت را هم دولت به وجود بیاورد تا امکان سرمایه گذاری در سطح وسیع فراهم شده و رقابت هم سالم باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: در زمینه مالیات ها هم اگر براساس قانون عمل شود نتایج مثبتی برای اقتصاد خواهد داشت.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایرادات حوزه مالیاتی کشور گفت: در حوزه مالیات به قانون عمل نمی شود و فرارهای مالیاتی زیاد است، ضمن اینکه امکان دریافت دقیق مالیات از افراد هم فراهم نیست و خود ماموارن مالیاتی هم در برخی موارد تخلف می کنند بنابراین در این زمینه باید اصلاحات جدی صورت گیرد.
 
نکو اضافه کرد: ایراد دیگر هم طرح ها و مصوباتی است که در مجلس بررسی و تصویب می شود تا برخی را از دادن مالیات معاف کنند و از تعداد مالیات دهندگان کاسته شود در حالی که مالیات یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت ها به شمار می رود.
 
وی افزود: برای حل این مشکل به جای حذف مالیات دهندگان باید مزایای هزینه های مالیاتی را بیشتر توضیح دهیم تا اهداف دادن مالیات بهتر درک شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.