| کد خبر: 169366 |

تغییر عمده‌ای در صادرات نفت بوجود نیامده است

تاکنون تغییر عمده‌ای در میزان تولید و صادرات نفت ایران حاصل نشده است و در قبال اقدامات آمریکا، برنامه‌های خود را پیش خواهیم برد.

تین نیوز

تاکنون تغییر عمده‌ای در میزان تولید و صادرات نفت ایران حاصل نشده است و در قبال اقدامات آمریکا، برنامه‌های خود را پیش خواهیم برد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صداوسیما، بیژن نامدار زنگنه در خصوص مقابله ایران با سیاستهای نفتی آمریکا افزود: به هرحال یک جنگ تجاری جریان دارد و در این میان، ما هم کارهای خودمان را به پیش می‌بریم و تاکنون تغییر عمده‌ای در میزان تولید و فروش نفت خام ایران حاصل نشده است.

وزیر نفت گفت: هم اکنون تغییر عمده ای در میزان تولید و صادرات نفت ایران حاصل نشده و جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات آمریکا، برنامه ها و سیاست های خود را به پیش برده و خواهد برد.

وزیر نفت همچنین در خصوص سیاستهای آمریکا و اظهارات و توئیت های رئیس جمهور این کشور در مورد اعمال فشار به برخی اعضای اوپک برای افزایش تولید گفت: اصل و اساس اوپک بر این است که بازار نفت، سیاسی نباشد و عوامل سیاسی در بازار دخالت نداشته باشند تا عرضه و تقاضا قیمت نهایی نفت را تعیین کنند اما برخی اقدامات سیاسی و بی ثباتی ها، موجب ایجاد نگرانی در بازار نفت و افزایش قیمت می‌شود و از جمله دستور توهین آمیز ترامپ به برخی اعضای اوپک که توهین به حاکمیت ملی کشورهای مستقل عضو این سازمان است موجب افزایش نگرانی ها در این بازار شده است.

وی تصریح کرد: این روزها با اقدامات آقای ترامپ، قیمت جهانی نفت هرروز بجز در برخی روزها بالا رفته است و اینکه وی به کشوری مستقل دستور می‌دهد که تولید را بالا ببرید چراکه من با پول اندکی که از شما می‌گیرم از شما محافظت کرده و امنیت شما را تامین می‌کنم ، این علاوه بر اینکه برای مردم این کشورها و حاکمیت ملی آنها بسیار توهین آمیز است، موجب بی ثباتی در بازار نفت هم می‌شود.

زنگنه در خصوص افق پیش روی بازار جهانی نفت و صادرات ایران هم گفت: باید ببینیم در ماههای آتی، چه تغییری حاصل می شود و بازار به کدام سو می‌رود اما تاکید می کنم که وزارت نفت و دولت در قبال اقدامات آمریکا، مقابله کرده و تمام تلاش خود را مصروف داشته و دارد تا بازار خود را حفظ کند.

وزیر نفت همچنین در خصوص پیشنهاد نفتی ارائه شده در بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به کشورمان در مذاکرات اخیر گفت: البته من هنوز این پیشنهاد را ندیده‌ام اما همکاران وزارت امور خارجه آن را دیده و ظاهرا از جزییات آن هم خیلی راضی نبوده اند چراکه ما از اتحادیه اروپا انتظار داریم مسئولیت خودش را در حفاظت از برنامه جامع اقدم مشترک (برجام) به انجام برساند.

زنگنه همچنین در خصوص موضع رئیس جمهور در قبال صادرات نفت ایران نیز گفت: بیانات و نظر رئیس جمهور کاملا روشن و شفاف بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.