| کد خبر: 1636 |

استفاده نادرست از پول، بزرگترین مشکل اقتصادی ایران

تین نیوز | مشاور عالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق استفاده نادرست از پول را بزرگترین مشکل اقتصادی ایران برشمرد.
 
 علی عبدالعلی زاده ظهر امروز(پنج شنبه) در شواری اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه حکومتی پایدار بماند باید رفاه را به مردم هدیه دهد و به جای اعطای پول نقد به مردم خدمات و کالاهای مورد نیاز را در اختیار آنان قرار دهد.
 
وی افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل اقتصادی ایران استفاده نادرست از پول است که بخشی از این مشکل به جامعه و بخش دیگر به دولت باز می‌گردد چرا که قرار دادن پول زیاد در اختیار جامعه سبب ایجاد تورم می شود.
 
مشاور عالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس دولت به علت تامین هزینه‌های موجود، پول را به سرعت انتشار داد و به آسانی و به مقدار زیاد در دسترس مردم قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: تورم ناشی از آن سال‌ها هم اکنون در کشور مشاهده می شود که دولت باید با مدیریت صحیح این معضل را حل کند.
 
عبدالعلی زاده با اشاره به وظایف دولت گفت: ایجاد امنیت و دفاع از مرزها به منظور تامین امنیت داخل و خارج از کشور شهروندان، انتشار پول و پاسداری از ارزش آن، تعریف استانداردها و اعمال دقیق آن‌ها، تعریف حاکمیت و پاسداری از آن و برقراری نظام دادگستری از وظایف اصلی دولت و حاکمیت است.
 
منابع اصلی دولت باید مالیات و درآمد گمرگی باشد
 وی افزود: دولت ناشر پول است نه مالک پول به همین دلیل باید پاسدار ارزش پول باشد و برای نیازهای خود نباید پول تولید کند و همچنین برای هزینه‌های خود منابع جبران ناپذیر معادن و مخازن نفت را به فروش نرساند چراکه منابع اصلی دولت باید مالیات و درآمد گمرگی باشد.
 
مشاور عالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق تاکید کرد: راه درست تامین هزینه‌ها و افزایش درآمد دولت افزایش منابع مالیات است که با افزایش تولید، خدمات و کار ایجاد می شود و ضمن افزایش رفاه جامعه به پایداری نظام منجر می‌شود.
 
وی یادآور شد: برون سپاری کارها و خصوصی سازی کالاها و خدمات عمومی دو ماموریت اصلی و مهم دولت برای رهایی از تورم است که برون سپاری کارها سبب افزایش کارایی، رضایت، نظم، منبع درآمد و کاهش هزینه‌ها شده است.
 
عبدالعلی زاده با بیان اینکه خصوصی سازی کالاها و خدمات عمومی سبب افزایش مالیات می‌شود، اضافه کرد: خصوصی سازی بهتر از برون سپاری و منبع اصلی کاهش خدمات دولتی و افزایش درآمدهای مالیاتی است.
 
مشاورعالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق گفت: آزاد شدن دولت از کارهای مردمی، پرداختن به کارهای عمومی، افزایش حضور دولت در صحنه جهانی و حضور مردم در اداره کشور از فواید خصوصی سازی است.
 
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به دولتی کوچک باید بودجه کل کشور را به بودجه‌های دولت، شرکت‌های دولتی، بخش عمومی و بودجه مردم تقسیم کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.