| کد خبر: 162398 |

پورسیدآقایی عنوان کرد:

◄ قیمت تمام‌شده مترو، 2270 تومان است

براساس نظرسنجی صورت گرفته از تعداد زیادی از استفاده‌کنندگان مترو، بسیاری همراهی شهروندان با مدیریت شهری با افزایش نرخ خدمات حمل‌ونقلی را برطرف‌کننده مشکلات موجود و تسریع در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی دانسته و شیب نرخ خدمات را نیز ملایم ارزیابی کرده‌اند

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با تشریح نتایج نظرسنجی از مردم برای افزایش قیمت بلیط مترو گفت: بیش از 60 درصد این جامعه آماری از افزایش قیمت بلیت مترو رضایت داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن پورسیدآقایی اظهار کرد: نرخ درخواستی ما از شورای  شهر تهران به خوبی مورد بررسی و کارهای کارشناسی قرار گرفت تا در این بین اجحافی متوجه مسافران نشود. .

وی تصریح کرد: قیمت تمام‌شده بلیت در سال 97 مبلغ 2 هزار و 270 تومان پیش بینی شده که  یک سوم آن را از مصرف کننده، یک سوم را دولت و یک سوم را باید شهرداری بپردازد که با این اتفاق فشار مالی زیادی بر مصرف‌کننده تحمیل نخواهد شد و دولت و شهرداری نیز در کنار مردم سهم مساوی پرداخت می‌کنند.

پورسیدآقایی با اشاره به عدم تحقق بودجه دولتی در این بخش افزود: به دلیل یاد شده و محقق نشدن بودجه دولتی، شهرداری ناگزیر به پرداخت دو سوم از کل یارانه به مترو است تا مردم از این رهگذر دجار تنگنا نشوند.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی و توسعه ناوگان مترو به دلیل استقبال روزافزون مردم در استفاده از این مد حمل‌ونقلی، افزود: بر خلاف آنچه گفته می‌شود ارزان بودن خدمات حمل‌ونقلی به سود مردم نیست و حضور مردم در کنار مدیریت شهری در تسریع محقق شدن اهداف نقش تاثیر گذاری دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی صورت گرفته از تعداد زیادی از استفاده‌کنندگان مترو، بسیاری همراهی شهروندان با مدیریت شهری با افزایش نرخ خدمات حمل‌ونقلی را برطرف‌کننده  مشکلات موجود و تسریع در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی دانسته  و شیب نرخ خدمات را نیز ملایم ارزیابی کرده‌اند و لذا با این اتفاق معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران ضمن تشکر از عموم مردم لایحه افزایش نرخ بلیت مترو را به شورا برده و نظر مثبت اعضای پارلمان شهری را دریافت کرد.

در آخرین جلسه شورای شهر تهران، نرخ بلیت مترو برای تک‌سفره تهران از 800 به هزار تومان، خط 5 مترو (کرج و گلشهر) از 800 به 1500 تومان و فرودگاه امام 7500 تومان افزایش یافت. البته این نرخ‌های جدید باید در فرمانداری تهران به تصویب برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.