| کد خبر: 161994 |

◄ مهمترین فلسفه قانون تجارت چیست؟

چگونه است که ما برای ورزش‌های مختلف در سطح تیم ملی حاضر به استخدام مدیران حرفه‌ای خارجی هستیم اما برای بنگاه‌های بزرگ و پیچیده اقتصادی و هزاران بنگاه تجاری از این امر غافلیم؟

تین نیوز

مهم‌ترین فلسفه قانون تجارت جلوگیری از اتلاف سرمایه و اهمال و بی‌مسئولیتی در مقابل صاحبان سرمایه و همچنین اجتناب از آسیب و تجاوز به منافع و حقوق دولتی و به تبع جامعه است.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقل با بیان این مطلب گفت: اگر اصل فوق را به‌عنوان مبنای اصلی و فلسفه وجودی این قانون بدانیم و اگر یکی از مهم‌ترین و کلیدی ترین عوامل را در صیانت از سرمایه مالکان و جامعه، شرایط احراز و ارزیابی مدیران و مدیران کلیدی شرکت‌ها و موسسات تجاری بدانیم و همچنین مانند همه ملاک‌های پذیرفته شده در جهان، دانش و تجربه مالکیت را از دانش وتحربه مدیریت جدا کنیم، در این صورت باید کلیه مدیران بنگاه‌های تجاری اعم از خصوصی و دولتی شرایط لازم را برای مدیریت داشته باشند.

ولی‌اله گل‌میرزایی در یک گروه مجازی متشکل از کارشناسان بخش حمل‌ونقل افزود: حتی مالکان موسسات خصوصی نیز در انتخاب مدیران باید از ملاک‌های مورد نظر و ارزیابی توسط نهادهای مدیریتی تبعیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در بسیاری از بنگاه‌های بزرگ کشور این ملاک‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد و از همین رو نه تنها بنگاه‌ها در معرض آسیب قرار می‌گیرند، بلکه دولت و به تبع آن جامعه نیز به‌لحاظ عدم رعایت قیمت تمام شده منطقی، اتلاف منابع و زیان‌دهی منطقی، برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی و سیاسی مجبور به پرداخت هزینه‌های ناشی از بی‌تجربگی، بی‌دانشی و...مدیران ارشد می‌گردد.

گل‌میرزایی تاکید کرد: چگونه است که ما برای ورزش‌های مختلف در سطح تیم ملی حاضر به استخدام مدیران حرفه‌ای خارجی هستیم اما برای بنگاه‌های بزرگ و پیچیده  اقتصادی و هزاران بنگاه تجاری از این امر غافلیم؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.