| کد خبر: 160908 |

◄ پرداخت وام ارزان به دو طرف عرضه و تقاضا در نوسازی بافت فرسوده

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه معتقد هستیم دولت نباید در پروژه‌هایی که مردم توان اجرای آن رادارند مداخله کند، گفت: با کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده به شش درصد به‌زودی شاهد توسعه رونق در بازار مسکن خواهیم بود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه معتقد هستیم دولت نباید در پروژه‌هایی که مردم توان اجرای آن رادارند مداخله کند، گفت: با کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده به 6 درصد به‌زودی شاهد توسعه رونق در بازار مسکن خواهیم بود.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی بابیان اینکه برنامه دولت توانمند کردن مردم در این بافت‌ها است، گفت: تمام این پروژه توسط مردم انجام می‌شود و قرار نیست هیچ صفی برای ورود به این پروژه تشکیل شود.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در این برنامه هیچ اقدام مستقیمی از سوی دولت انجام نمی‌شود، گفت: تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که قدرت خرید مردم را افزایش بدهیم ازاین‌رو در همان ابتدای دولت یازدهم، اقدام به تأسیس صندوق پس‌انداز یکم کردیم و افرادی که در این صندوق پس‌انداز کنند می‌توانند تا ۷ برابر میزان پس‌انداز خود تسهیلات دریافت کنند.

وی از کاهش نرخ سود تسهیلات ساخت و خرید مسکن در بافت فرسوده خبر داد و گفت: نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بافت فرسوده ۸ درصد است که این نرخ برای خرید واحد‌های نوسازی شده به شش درصد کاهش پیدا می‌کند.

بافت فرسوده

آخوندی تأکید کرد: در شرایطی که نرخ تسهیلات در بازار بالای ۲۰ درصد است نرخ سود 6 درصدی این وام‌ها برای مردم نرخ بسیار پایینی محسوب می‌شود و این تسهیلات هم در اختیار تولیدکنندگان و هم در اختیار خریداران مسکن در بافت فرسوده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای افزایش قدرت خرید مردم در بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن برای زوج‌ها در تهران ۱۶۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها ۱۲۰ میلیون تومان و در بقیه شهر‌ها ۸۰ میلیون تومان است که اگر این سقف تسهیلات با تصمیم شورای پول و اعتبار تغییر کند می‌تواند جذابیت بیشتری برای زوج‌ها داشته باشد و استقبال از آن افزایش خواهد یافت.

آخوندی افزود: در کنار کاهش نرخ سود وام‌ها به 6درصد میزان اقساط تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی برای زوج‌ها هم کاهش پیدا می‌کند بنابراین پرداخت آن برای زوج‌ها قابل‌قبول‌تر است.

آخوندی با اشاره به اینکه شش میلیون خانوار شهری در محلات بافت فرسوده زندگی می‌کنند گفت: طرح، نقشه و معماری واحد‌هایی که در بافت فرسوده تولید می‌شوند بسیار مهم است این پروژه می‌توانند بازگشتی باشد به معماری اصیل ایرانی و هویت ایران‌شهری که به دوره همبستگی و پشتیبانی مردم از یکدیگر در محلات برمی‌گردد.

پیش‌ازاین حسن روحانی رئیس‌جمهور گفته بود:  به هر ساکن بافت فرسوده، مسکنی با 20 درصد زیربنای بیشتر تحویل می‌شود و بایستی ساخت و ساز آن در اختیار مردم و شرکت‌های خصوصی باشد و دولت در این حوزه وظیفه حمایت و پشتیبانی دارد.

و همچنین بهروز جانی پور عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در یادداشتی از موانع توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار نوشته بود که می‌توانید از اینجا بخوانید.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.