| کد خبر: 160632 |

جاوید خبر داد:

◄ دوره آموزشی «فیاتا» برای فعالان حمل‌ونقلی ایران

فیاتا یک سازمان غیردولتی است که امروزه صنعتی را ارائه می‌دهد که تقریباً 40 هزار شرکت مدیریت حمل کالا و آماد(لجستیک) را پوشش می‌دهد و به‌عنوان «معمار حمل‌ونقل» شناخته‌شده و حدود 8 الی 10 میلیون نفر در 150 کشور را در استخدام دارد.

تین نیوز

نخستین مرحله دوره آموزشی مدرسین فیاتا (Training Of Trainers) در روزهای ١١و١٢ بهمن‌ماه با حضور توماس سیم، رئیس‌کل بخش آموزش حرفه‌ای سازمان فیاتا (ABVT) در دفتر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران برگزار شد.

یونس جاوید رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز گفت: نخستین مرحله دوره آموزشی مدرسین فیاتا (Training Of Trainers) در روزهای ١١و١٢ بهمن‌ماه با حضور توماس سیم، رئیس‌کل بخش آموزش حرفه‌ای سازمان فیاتا (ABVT) در دفتر انجمن برگزار شد.

وی گفت: در این مرحله که شامل ارزیابی اولیه (PQE) مدرسین دوره‌های فیاتا است، آزمون‌های پیش‌نیاز، مطابق با استانداردهای جهانی سازمان فیاتا در دفتر انجمن به شرکت‌کنندگان داده شد.

جاوید خبر داد که این دومین بازدید توماس سیم از انجمن و دیدار با اعضای شورای آموزش، پس از آذرماه گذشته بوده است که طی آن آقای سیم انجمن را دارنده رتبه دوم در میان کلیه اعضای سازمان فیاتا، پس از کشور فرانسه، به لحاظ آمارهای کیفی و کمی فعالیتهای آموزشی، دانستند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران توضیح داد: تعداد حدود 23 نفر هییت علمی مرکز آموزش فیاتا در این دوره در محل انجمن ایران به نمایندگی از سوی این سازمان حضور یافتند.

وی هم‌چنین توضیح داد که در این جلسات تدریس دروس فورواردری افزون بر 250 ساعت بر مبنای استاندارد فیاتا و سازمان ملل متحد انجام می‌شود و گفت: دوره‌های آموزشی درزمینهٔٔ حمل‌ونقل و آموزش مدیریت فورواردی است و کلیه امور مربوط به حمل نقل ترکیبی، تجارت خارجی و مباحث مربوط به حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی در این دوره‌های آموزشی ارائه می‌شود.

جاوید بابیان اینکه شرکت‌کنندگان این دوره‌ها مدرک خود را از سوئیس دریافت خواهند کرد در خصوص اینکه معمولاً چه کسانی در این گروه‌های آموزشی شرکت می‌کنند، گفت: شرکت‌کننده‌ها بیشتر از مدیران شرکت‌های حمل‌ونقلی هستند.

به گزارش تین‌نیوز فیاتا یک سازمان غیردولتی است که امروزه صنعتی را ارائه می‌دهد که تقریباً 40 هزار شرکت مدیریت حمل کالا و آماد(لجستیک) را پوشش می‌دهد و به‌عنوان «معمار حمل‌ونقل» شناخته‌شده و حدود 8 الی 10 میلیون نفر در 150 کشور را در استخدام دارد.

فیاتا در مقام مشاور شورای اقتصادی- اجتماعی سازمان ملل(ECOSOC) و همچنین (ESCWA,ESCAP,ESC) ، کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل(UNCTAD) و کمیسیون قانون تجارت بین‌الملل سازمان ملل(UNCITRAL) فعالیت می‌کند.

فیاتا به‌وسیله بسیاری از سازمان‌های غیردولتی، سازمان‌ها و متصدیان امور دولتی و سازمان‌های خصوصی بین‌المللی فعال در زمینهٔ حمل‌ونقل مانند اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC) ، اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی(IATA)، اتحادیه بین‌المللی خطوط ریلی(UIC)، اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای(IRU)، سازمان جهانی گمرک(WCO)، سازمان تجارت جهانی(WTO) و.... به‌عنوان نماینده صنعت فورواردری شناخته می شود. بطور خلاصه، فیاتا بزرگترین سازمان غیردولتی موثر در حوزه حمل‌ونقل جهانی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 2 0

    خواهش میکنم،خواهش میکنم،

    تا از ایران نرفتن مسئولین محترم حمل و نقل کشور بهشون نوبت پیامکی همراه با طرح( بعد از 7 روز بار بزنی باطل میشی ) را آموزش بدید .

    حتما کمک بزرگی به حمل و نقل جهان خواهد شد.
    بگذارید کل جهان بتونن از مزایای نوبت پیامکی بهره مند بشن.
    تا اونها هم بتونن کنار خانواده هاشون باش.

    خدا را خوش نمیاد فقط ما ایرانی ها از این حلاوت و شیرینی استفاده کنیم.