| کد خبر: 158899 |

کرباسیان از معافیت‌های مالیاتی دفاع کرد

برخی معافیت‌های مالیاتی ضروری است و در این زمینه بهتر است به این موضوع توجه کنیم که بخش‌های معاف هم کارنامه شفافی ارائه کنند. او همچنین می‌گوید از فردا امکان فروش سهام آن دسته از سهامداران کنتورسازی که تا ۲۰۰۰ سهم دارند، محقق می‌شود.

تین نیوز

وزیر اقتصاد معتقد است برخی معافیت‌های مالیاتی ضروری است و در این زمینه بهتر است به این موضوع توجه کنیم که بخش‌های معاف هم کارنامه شفافی ارائه کنند. او همچنین می‌گوید از فردا امکان فروش سهام آن دسته از سهامداران کنتورسازی که تا ۲۰۰۰ سهم دارند، محقق می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، مسعود کرباسیان که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو شرکت کرده بود، درباره وضعیت معافیت‌های مالیاتی و این انتقاد که ۵۰ درصد اقتصاد ایران از مالیات معاف است، گفت: برخی معافیت‌ها ضرورت دارند مثلا معافیت شرکت دانش‌بنیان و مناطق کمتر توسعه‌یافته باید وجود داشته باشد. درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهور هم باید بگویم که او تاکید دارد که باید همه کارنامه مالیاتی شفاف داشته باشند و اگر قرار است کسی معاف از مالیات باشد باید نرخ مالیاتی وی به صفر برسد یعنی ضمن اینکه ما اطلاعات لازم را از وضعیت مالی بخش‌های مختلف اقتصاد ایران داشته باشیم ولی بخش‌هایی که ضروری است، از پرداخت مالیات معاف باشند.

وزیر اقتصاد این موضوع را هم گفت که طبق گفته رئیس‌جمهوری باید به سمت بازتوزیع مالیات‌ها برویم تا به این ترتیب به سمت رفع فقر مطلق حرکت کنیم. این را هم بگویم که در سال‌های گذشته یکی از برنامه‌های ما افزایش سهم مالیات در بودجه بوده است، همچنان که در سال ۱۳۹۲ سهم نفت در اقتصاد ۴۳ درصد بود و در سال ۱۳۹۵ این سهم به ۲۶ درصد رسید چرا که سهم بخش مالیاتی بیشتر شده بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا در موضوع سهام عدالت شرکت‌های سهام عدالت ارزش اسمی خود را پر کرده‌اند، گفت: قرار بر این بود که در ۱۰ سال گذشته شرکت‌ها ارزش اسمی خود را پر کنند که این امر محقق شده و توانستند ۵۳۰ هزار تومان را به ازای هر سهم پر کنند و البته وقتی محاسبه می‌کنیم متوجه می‌شویم که واحدهای سودآور در سال ۱۳۹۵ باید به متوسط ۱۵ درصد سود پس از کسب مالیات دست پیدا می‌کردند که این امر محقق شده است.

وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید مالکیت به مردم واگذار شود، گفت: تاکنون دولت محافظت کرده، ولی از سال یازدهم به بعد باید مالکیت واگذار شود و ما انتظار داریم که سوددهی بالاتر رود. باید بگویم که بعد از برگزاری مجمع شرکت‌ها مجاز به تقسیم سود در هشت ماهه بعد هستند.

براساس گزارش ایسنا، او درباره تقسیم سود نیز چنین توضیح داد که اکنون از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز شده به عبارتی یک‌سوم را پرداخت کرده‌ایم و تلاش ما بر این است که سود به صورت کامل به حساب مردم واریز شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.