| کد خبر: 157733 |

طبق آمار بانک مرکزی

◄ رشد اقتصادی تابستان، 5.3 درصد بود

طبق آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی در بهار و تابستان امسال به ترتیب 4.5 و 5.3 درصد بوده است.

تین نیوز

طبق آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی در بهار و تابستان امسال به ترتیب 4.5 و 5.3 درصد بوده است.

پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی  با اعلام این خبر افزود: این آمار نشان می‌دهد که خروج از رکود با تکیه‌بر رشد صنعتی در نیمه نخست امسال تحقق‌یافته است.

او با اشاره به رکود بازار مسکن گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن افزایش داشته است. آمار نشانگر افزایش 34.8 درصدی در تهران، 7.9 درصدی در شهرهای بزرگ و 5.3 درصدی در شهرهای کوچک هستند.

آمار معاملات مسکن

معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به رشد 18.1 درصدی معاملات مسکن در آبان امسال نسبت به آبان سال قبل گفت: رشد قیمت هم در این زمان 10.9 درصد افزایش داشته است که نشانگر بالاتر بودن رشد معاملات نسبت به تورم در این حوزه بوده است.

او تأکید کرد: دولت به دنبال رونق غیرتورمی بخش مسکن است و هرگز نمی‌خواهد رونق حبابی سال‌های 85 و 86 در اقتصاد ایران تکرار شود.

بدهی هفت هزارمیلیاردی ۳۶ شرکت لیزینگ

پیمان قربانی حجم دارایی‌ها و بدهی‌های 36 شرکت لیزینگ دارای مجوز را 70 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: لیزینگ رایان سایپا به همراه 9 لیزینگ بانکی در کشور درمجموع 85 درصد تسهیلات اعطایی بازار لیزینگ را در اختیاردارند.

وی سهم لیزینگ‌های وابسته به بانک‌ها از تسهیلات اعطایی را 55 درصد و سهم لیزینگ‌های وابسته به خودروسازان را 38 درصد اعلام کرد و گفت: بقیه بازار در اختیار لیزینگ‌های بخش خصوصی است.

قربانی از شرکت‌های لیزینگ به‌عنوان بخش‌های مهم در اقتصاد کشور یادکرد و گفت: لیزینگ‌ها هنوز جایگاه خود را در تأمین مالی اقتصاد ایران نیافته‌اند درحالی‌که می‌توانند به ابزاری برای تأمین مالی خرد در اقتصاد ایران تبدیل شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.