| کد خبر: 157510 |

شرط سازمان بورس برای باز شدن نماد بانک‌ها

افشای صورت‌های مالی ٢٣١ نهاد عمومی غیردولتی صورت گرفته و سازمان بورس به کمک مجلس به دنبال آن است که شرکت‌های بیشتری صورتهای مالی خود را افشا کنند.

تین نیوز

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با ابراز تاسف از از بسته ماندن نماد بانک‌ها در معاملات بازار بورس گفت: بانک‌ها و مجامع آنها اگر اطلاعات بدهند از نظر ما مشکلی برای بازگشایی نماد بانک‌ها نیست ولی صورت‌های مالی خود را هنوز به بورس نداده اند.

او افزود: افشای صورت‌های مالی ٢٣١ نهاد عمومی غیردولتی صورت گرفته و سازمان بورس به کمک مجلس به دنبال آن است که شرکت‌های بیشتری صورتهای مالی خود را افشا کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اصلاح توقف و بازگشایی نمادها از ده روز آینده خبر داد و گفت:  در صندوق های با درآمد ثابت، تا ۹۰ درصد سپرده گذاری می کردند که باید به ۵۰ درصد برسند؛ در حالی که اکنون به ۷۰ درصد رسیده اند.

به گزارش مهر، محمدی همچنین از سرمایه گذاران درخواست کرد که در خرید خود به عوامل بنیادی یعنی سودآوری شرکت‌ها توجه کنند. او گفت: البته تحلیل فنی و تکنیکی هم مورد پذیرش در بازارهای دنیا است که آنرا هم نفی نمی کنیم ولی باید ریسک های صنایع را هم در نظر گرفت. 

معاون وزیر اقتصاد به سرمایه‌گذاران توصیه کرد تا در تحلیل‌های خود تحلیل جهانی، تحلیل داخلی، تحلیل صنایع و تحلیل بازار را مورد توجه قرار داده و به قراردادهای شرکت‌ها نیز توجه کرده و ریسک صنعت را هم مورد توجه قرار دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.