| کد خبر: 156125 |

صادرات 97 میلیون دلاری ایران به قطر در 7 ماهه گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات حدود 97 میلیون دلاری ایران به قطر در هفت ماهه گذشته، گفت: پیشنهاد دولت قطر رسیدن به سقف 5 میلیارد دلار مبادلالت میان دو کشور است.

تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات حدود 97 میلیون دلاری ایران به قطر در هفت ماهه گذشته، گفت: پیشنهاد دولت قطر رسیدن به سقف 5 میلیارد دلار مبادلالت میان دو کشور است.

به گزارش  شاتا ، محمد شریعتمداری پس از دیدار با وزیر اقتصاد قطر در گفت‌و‌گو با اشاره به اینکه به خاطر شرایط خاص منطقه، قطر بیش از هر زمان دیگری علاقمند به توسعه روابط همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران است، افزود: زیر ساخت‌های خوبی در بسیاری از زمینه‌ها در کشور قطر وجود دارد که برای توسعه روابط اقتصادی با جهان می توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2022 در قطر، تصریح کرد: قطر در این سال میزبان برگزاری یکی از بزرگترین مسابقات جهانی است که حجم قابل ملاحظه ای از صادرات خدمات فنی و مهندسی را به این کشور قطر رقم خواهد زد. همکاری‌های مشترک میان دو کشور در حوزه‌های مانند خدمات فنی و مهندسی به واسطه برگزاری این مسابقات می‌تواند افزایش یابد و مواد و محصولات ساختمانی موجود در ایران در عرصه‌های گوناگون را در این راستا می‌توانیم به قطر صادر کنیم.

شریعتمداری با یادآوری حضور فعال بخش قابل ملاحظه‌ای از شرکت‌های مهم ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی اخیر قطر، گفت: این مشارکت منجر به تنظیم تفاهم نامه‌ها و قرارداهایی میان شرکت‌های مهم ایرانی و قطری شد که این مناسبات همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم حجم مبادلات خود را که در چند ماه گذشته حدود 120 درصد رشد داشته است به صورت تصاعدی افزایش دهیم و به آمار بالاتری برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه پیشنهاد دولت قطر رسیدن به سقف 5 میلیارد دلار مبادلات میان دو کشور است، بیان کرد: در حال حاضر حجم مبادلات دو کشور است کمتر از یک میلیارد دلار است و حدود 97 میلیون دلار نیز مجموعه صادرات ایران در 7 ماهه گذشته به قطر بوده است که در حوزه خدمات فنی و مهندسی حجم قراردادهای تنظیم شده دو طرف کمتر از یک میلیارد دلار است.

افزایش صادرات محصولات غذایی و ساختمانی ایران به قطر

همچنین وزیر اقتصاد قطر نیز سفر خود به ایران را درپی دعوت وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و افزود: در این دیدار بر افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و قطر و رفع تمامی موانعی که برای توسعه روابط وجود دارد تأکید کردیم.

احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی در ادامه گفت: در مدت زمان اخیر حجم مبادلات تجاری میان ایران و قطر رشد چشمگیری داشته و صادرات محصولات غذایی و ساختمانی ایران به قطر افزایش داشته است. همچنین ایران نقش مهمی در رسیدن کالاهای دیگر کشورها از جمله ترکیه و آذربایجان به قطر از طریق خط زمینی دارد.

 

منبع: شاتا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.