| کد خبر: 154891 |

◄ زنده شدن امید در مناطق زلزله زده کرمانشاه / وام دولتی، ساخت خصوصی

رئیس جمهور کشورمان صبح امروز به منظور ابراز همدردی باهم‌وطنان زلزله زده به کرمانشاه سفر کرد و به آسیب دیدگان وعده داد دولت وام بلاعوض برای ساخت دوباره خانه‌های تخریب شده، در اختیار آنها قرار خواهد داد.

تین نیوز

رئیس جمهور کشورمان صبح امروز به منظور ابراز همدردی باهم‌وطنان زلزله زده به کرمانشاه سفر کرد و به آسیب دیدگان وعده داد دولت وام بلاعوض برای ساخت دوباره خانه‌های تخریب شده، در اختیار آنها قرار خواهد داد.

به گزارش تین‌نیوز، حسن روحانی درباره روند بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز، گفت: مردم باید خانه‌های شان را از نو بسازند و در این راه دولت وام بلاعوض در اختیار زلزله زدگان خواهد گذاشت.

وی در بدو ورود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران حاضر و ضمن تقدیر از عموم ملت ایران، افزود: دیدار با مردم قهرمان کرمانشاه همیشه جزو آروزهای من بوده اما دوست نداشتم در شرایطی که مردم داغدار هستند و دچار مصیبت شده‌اند برای دیدار با مردم استان به این شهر سفر کنم، امیدوارم در روزهای خوش و افتتاح طرح‌ها به حضور مردم قهرمان کرمانشاه که همیشه مرزدار کشورمان بوده‌اند، برسم.  

روحانی تاکید کرد: می‌خواهم به نمایندگی از همه مردم ایران، به مردم کرمانشاه تسلیت بگویم. همه ایران در کنار کرمانشاه حضور دارد و هیچ ایرانی نیست که به فکر مردم کرمانشاه نباشد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت ساخت هر جه سریع‌تر منازل مردم کرمانشاه که وظیفه آن به عهده بنیاد مسکن است، تصریح کرد: از مسئولان از دولت و نظامیان از ارتش، سپاه، بسیج، بنیاد مسکن، وزارت کشور و وزارت نیرو و وزارت راه تشکر می‌کنم که تلاش کرده‌اند تا مشکل جاده‌ها و آب حل شود.

وی تاکید کرد: مسئولیت اسکان با بنیاد مسکن است، همه مقامات دولتی و نظامی و خیرین باید به بنیاد مسکن کمک کنند و کار جداگانه‌ای انجام ندهند.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام من خودم زلزله اهر یادم هست باید از تجربه ان درس گرفته شود. در انجا هم وام دادند ولی کیفیت نظارت پایین بود.
    باید کیفیت و مراحل ساخت نظارت دقیق سختگیرانه ای بر ساخت شود
    دولت باید وام دهد و مردم تحت نظر قوانین دقیق نظام مهندسی بگذارد. اینکه وام بدهیم مردم رها کنیم مشکل حل نمیشود.
    دولت باید از نظر فنی و مشاوره ای مردم در ساخت خانه های مقاوم یاری کند.
    مطمئنا افراد سودجو همه جا هستند. لازم است، سازمان نظام مهندسی ایران پوست اندازی کند افراد فاسد پالایش شوند. قوانین بروز شوند. نوع تولید مصالح عوض و مقاوم شوند. کشور عراق جنگ زده و تروریسم نظام مهندسی اش از ایران با ثبات موفقتر عمل کرده است.
    این یعنی تخلفات و فساد در نظام مهندسی اثبات میکند.
    بنظرم ازبین رفتن ساختمانهای ایران در مقایسه عراق این تحقیر نظام مهندسی ایران بود.
    گند تخلفات و فسادش بیرون زد
    نکته دیگر در اروپا و ژاپن سازمانی بنام سازمان ایمنی داریم. که مانند کودک که چکاب میشود وظیفه این سازمان چکاب سالانه ساختمان ها و صدور گواهینامه سلامت هست از نظر زلزله، اتش نشانی، ایمنی، اسانسور، ازبست، اتلاف گرما سرمایش و انرژی.

    درحالیکه ما در ایران سازمان به این کارکرد نداریم

    نکته دیگر چرا ما درس نمیگیریم.
    اموزش نیروی کار ساختمان در ایران تجربی است ، درحالیکه در خارج مخصوصا اروپا این کار بصورت علمی میباشد.
    سازمان فنی و حرفه ای ما باید متحول شود یک علت کیفیت پایین ساختمان های ایران نیروی کار غیر ماهر هست. ما باید نیروهای تجربی ساختمان روبسوی افزایش کیفیت و اموزش کنیم. صدمات بزرگی هم از این سمت میخوریم.

    جالب گفته میشود توی ژاپن و چین، هنرستان و مراکز علمی مخصوص اموزش ساختمان دارند. حتی هنرستان تخصص نجاری دارند.
    من تابحال ندیدیم در ایران ما مراکز علمی مخصوص نیروی کار ساختمان داشته باشیم.
    مصالح ساختمانی باید تحت گواهینامه استاندارد بروند .
    ما سازمانی نداریم نظارت بر تولید مصالح کند.
    نظام مهندسی ما دچار رانت و فساد هست باید مستقل و بدون وابستگی باشد مثال میزنم سازمان نظام مهندسی در ساخت ساختمان سازی های دولتی و ارگانها معمولا با دیده چشم پوشی مینگرد. نمونه پلاسکو.

    سازمان نظام مهندسی باید بگونه ای ازادی عمل و افزایش اختیار داشته باشد حتی بر ساختمان سازی ارگانهای نظامی، دولتی، دانشگاهی، مخصوصا بیمارستان ها و مدارس نظارت کند تسلیم انها نشود و چشم پوشی نکند.
    پیشنهاد دارم در تهران بیمارستان ها مدارس دانشگاه ها و مراکز حساس دولتی تحت بازرسی و چکاب ایمنی قرار بگیرند مقاوم سازی شوند