| کد خبر: 149750 |

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخل برخلاف قیمت جهانی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح وضعیت بازار جهانی و داخلی طلا و سکه در هفته گذشته پرداخت و گفت که قیمت سکه و طلا برخلاف قیمت جهانی و تحت تاثیر قیمت ارز روند افزایشی داشته است.

تین نیوز

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح وضعیت بازار جهانی و داخلی طلا و سکه در هفته گذشته پرداخت و گفت که قیمت سکه و طلا برخلاف قیمت جهانی و تحت تاثیر قیمت ارز روند افزایشی داشته است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وضعیت بازار جهانی در هفته گذشته بر خلاف سه هفته گذشته؛ هفته‌ کم نوسانی بوده است. در سه هفته گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی داشته و به ویژه در دو هفته قبل، قیمت جهانی طلا 50 دلار کاهش داشته است.

وی ادامه داد: هفته‌ای که گذشت قیمت طلا با 1275 دلار برای هر اونس شروع شد و در طول هفته نوسان یک تا دو دلاری داشته است که این نشان می‌دهد اوضاع سیاسی و اقتصادی دنیا ظاهرا آرام است و آرام بودن اوضاع سیاسی دنیا باعث شده که قیمت طلا نوسانی نداشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا اکنون تحت تاثیر سه عامل قرار دارد، افزود:‌ یکی تشنج‌های سیاسی که هنوز به طور کامل برطرف نشده است. دیگری افزایش نرخ بهره در آمریکا است و سومین عامل برابری دلار با ارزهای مهم دیگر. در چند روز دیگر شاهد تقویت ارزش دلار هستیم به همین دلیل هم قیمت طلا کاهش داشته است، بنابراین این سه عامل فعلا تاثیرگذار بر روی قیمت طلا هستند.

کشتی آرای درباره وضعیت بازار داخلی درهفته گذشته تصریح کرد: با توجه به کاهش قیمت جهانی انتظار می‌رفت که قیمت سکه و طلا کاهش پیدا کند، اما بر خلاف و در جهت عکس قیمت جهانی افزایش قیمت‌ ارزها سبب شد قیمت طلا و سکه کاهش پیدا نکند و این هفته به دلیل افزایش قیمت ارز تا حدودی شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بودیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.