| کد خبر: 147657 |

سود سهام عدالت هفته آینده به‌حساب مشمولان واریز می‌شود

مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ سرانجام پس از چند روز گمانه‌زنی اعلام کردند؛ نخستین مرحله پرداخت سود مشمولان سهام عدالت تا پایان هفته آینده انجام خواهد شد.

تین نیوز

مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ سرانجام پس از چند روز گمانه‌زنی اعلام کردند؛ نخستین مرحله پرداخت سود مشمولان سهام عدالت تا پایان هفته آینده انجام خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، حسن محمدتبار معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی‌ با تأیید این خبر گفت: در6‌ماه گذشته 32میلیون و 500هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در سامانه اعلام شده شماره شبای حساب بانکی خود را ثبت کرده‌‌اند و سازمان خصوصی‌سازی‌ به‌تدریج سود سهام عدالت این دسته از مشمولان را طبق ضوابط به‌حساب اعلام شده واریز خواهد کرد.

سیدجعفر سبحانی سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ هم خبر آغاز نخستین مرحله از پرداخت سود مشمولان سهام عدالت تا پایان هفته اول مهرماه را تأیید کرد و درباره رقم پرداختی بابت سود سهام عدالت گفت: رقم سود بسته به میزان دارایی سهامداران ۶۵ تا ۱۵۰ هزار تومان است. او درعین حال تأکید کرد: رقم دقیق قابل پرداخت به مشمولان، بابت سود سهام عدالت تا روز شنبه اول مهرماه مشخص خواهد شد.

پیش از این میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرده بود شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت تاکنون ۳ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان سود برای واریز به‌حساب مشمولان سهام عدالت در مجامع خود به تصویب رسانده‌اند که البته تاکنون فقط ۱۰درصد از کل آن یعنی معادل ۳۵۰میلیارد تومان، در اختیار سازمان خصوصی‌سازی‌ قرار گرفته و به همین دلیل واریز تدریجی سود سهام عدالت، در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی‌ قرار گرفته است.

  • زمان تعیین اولویت پرداخت‌ها

جعفر سبحانی گفت: میزان سود پرداختی در مرحله نخست و اینکه کدام‌یک از 18گروه مشمول سهام عدالت در اولویت دریافت آن هستند، تا هفته آینده مشخص می‌شود. او با بیان اینکه جلسات هماهنگی با بانک‌ها برای واریز سود سهام عدالت برگزار شده تأکید کرد: به محض واریز مبالغ، سود متعلقه به‌حساب مشمولان واریز می‌شود. او گفت: برآورد اولیه سازمان خصوصی این است که میزان سود کسانی که 10میلیون ریال (یک میلیون تومان) سهام دارند، بین یک میلیون و 300هزار ریال تا یک میلیون و 500هزار ریال (130تا 150هزار تومان) است.

او یادآور شد: اگر فرد مشمول بدهی خود تا سقف یک میلیون تومان را به‌حساب سازمان خصوصی واریز نکرده و حدود 5میلیون ریال (500هزار تومان) سهام در اختیار داشته باشد، حدود نیمی از این مبلغ را به‌عنوان سود دریافت خواهد کرد.

  • وراث تا پایان هفته فرصت دارند

سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: وراث متوفیان مشمول سهام عدالت تنها تا پایان شهریور‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه سهام عدالت و وارد کردن مشخصات فردی، مبلغ باقی مانده برای تکمیل سهام 10میلیون ریالی را پرداخت و واریز کنند. سبحانی یادآور شد: برای پرداخت سود سهام این دسته از مشمولان، می‌بایست روند قانونی انحصار وراثت طی شده باشد.

او افزود: البته مشمولان در قید حیات برای وارد کردن شماره شبای حساب بانکی خود به سامانه سهام عدالت محدودیت زمانی ندارند و هر زمانی که آن را وارد کنند، پس از اخذ تأییدیه از سوی بانک مربوطه، در پروسه پرداخت سود قرار می‌گیرند. مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با بیان اینکه از 47میلیون نفر مشمول سهام عدالت که در قید حیات هستند، 32میلیون و 500هزار نفر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه کرده‌اند،

از افراد باقی مانده خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به انجام این کار اقدام کنند. او در عین حال پیش‌بینی کرد با واریز نخستین مرحله از سود سهام عدالت به‌حساب مشمولان، افرادی که تاکنون شماره شبای خود را وارد نکرده‌اند، برای این کار اقدام کنند.

  • زمان آزادسازی سهام عدالت

همزمان با آغاز واریز سودها زمزمه‌ها درباره زمان و نحوه آزادسازی سهام عدالت بیشتر شده است. حسن محمدتبار معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی‌سازی‌ دراین باره گفت: لایحه ساماندهی سهام عدالت تهیه و تدوین شده است. طبق مفاد این لایحه آزاد‌سازی‌ سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اتفاق خواهد افتاد.

به گفته او قرار است لایحه آزادسازی سهام عدالت پس از کسب نظر مراجع ذیربط در این‌باره برای تصویب نهایی به مجلس ارسال شود. او تأکید کرد: این لایحه پس از کسب نظر رهبری در این مورد برای تصویب نهایی به مجلس ارسال خواهد شد.

او توضیح داد: لایحه ساماندهی سهام عدالت با همکاری سازمان بورس و وزارت اقتصاد طراحی شده است. در لایحه پیشنهادی آزاد‌سازی‌ این سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، پیش‌بینی شده است. حسن محمدتبار اعلام کرد: ٦١ درصد از کل جمعیت ایران یعنی معادل 49میلیون شهروند ایرانی، مشمول دریافت سهام عدالت هستند. درسبد سهام عدالت ٦١ شرکت حاضر است که تا‌کنون سهام ٤٩ شرکت به سبد سهام عدالت منتقل شده است.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.