| کد خبر: 147275 |

خصوصی سازی واقعی به 65 درصد رسید

مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: نرخ حضور بخش خصوصی واقعی در دولت یازدهم به بیش از ۵. 3 برابر افزایش یافته است.

تین نیوز

مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: نرخ حضور بخش خصوصی واقعی در دولت یازدهم به بیش از ۵. 3 برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سید جعفر سبحانی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: قبل از آغاز به کار دولت یازدهم نرخ حضور بخش خصوصی در مجموعه واگذاری ها 18 درصد بود که در در دولت یازدهم به 65 درصد رسیده است.

وی اظهار داشت : رشد 3.5 برابری حضور بخش خصوصی واقعی در واگذاری ها ناشی از عوامل مختلف به ویژه فراهم شدن تسهیلات بیشتر برای بخش مزبور بوده است.

مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در حال حاضر تقسیم بندی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در کشور به نحوی است که بخش خصوصی واقعی بتواند بیشتر در امور مشارکت داشته باشد.

وی افزود: برای مثال اگر در یک بنگاه و شرکتی بخش شبه دولتی و بخش خصوصی هر دو متقاضی خرید سهام باشند برای بخش خصوصی واقعی هم مدت بازپرداخت اقساط یک سوم اضافه تر و هم نرخ سود فروش اقساطی با سه درصد کاهش به 11 درصد خواهد رسید.

سبحانی تصریح کرد: در مجموع با ارائه تسهیلات متنوع نرخ حضور بخش خصوصی واقعی در دولت یازدهم به بیش از 3.5 برابر دولت قبل رسیده است.

مشاور رییس کل سازمان خصوصی سازی درادامه ضمن اشاره به اینکه امسال 337 بنگاه اقتصادی در فهرست واگذاری های سازمان مزبور قرار دارد، افزود: طبق معمول

در شش ماهه نخست سال حجم فعالیت های اقتصادی نسبت به شش ماهه دوم سال کمتر است.

وی اضافه کرد: مجامع عمومی شرکت اغلب در تیرماه برگزار می شود و قبل از برگزاری مجامع کمتر می توان بنگاه ها را واگذار کرد به همین سبب ، واگذاری ها در نیمه نخست سال رقم قابل توجهی نخواهد بود.

سبحانی از واگذاری 430 میلیارد تومانی با احتساب بخش تهاتر در سال گذشته و یادآور شد : پارسال از جمله موفق ترین سال های خصوصی سازی در ایران بود و سازمان توانست 99 درصد به اهداف بودجه تکلیفی خود دست پیدا کند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.