| کد خبر: 147116 |

آقاپور علیشاهی ضمن تشریح راه کارهای خروج از رکود مطرح کرد:

افزایش‌تورم بدترین راه‌حل کوتاه‌مدت برای خروج از رکورد است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که افزایش تورم برای خروج از رکود بدترین راه کار کوتاه مدت است و باید برای حل رکود مسیرهای دیگر طی شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که افزایش تورم برای خروج از رکود بدترین راه کار کوتاه مدت است و باید برای حل رکود مسیرهای دیگر طی شود.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با بیان اینکه افزایش تورم برای خروج از رکود بدترین راه حل کوتاه مدت برای خروج از رکود است، اظهار داشت: تیم اقتصادی به دنبال راه حل های کوتاه مدت و آنی است که منطقی به نظر نمی رسد و در عوض انتظار می رود راه کارهای عملیاتی برای خروج از رکورد ارائه شود تا منجر به ایجاد رفاه و آرامش مردم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه افزایش تورم راه حل نیست، ادامه داد: از نگاه بنده ، برای خروج از رکود لازم است راه های توسعه صادرات کالاهای غیر نفتی افزایش پیدا کند، در این مسیر ما با مشکل توزیع و منابع در داخل کشور مشکلی نداریم.

افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات کالاهای غیر نفتی گفت: در شاخه احداث بنگاه های کوچک و متوسط با مشکل اساسی بروکراسی اداری مواجه هستیم، این درحالی است که به راحتی تولید ایران به راحتی می تواند سهمی در بازار کشورهای همسایه داشته باشد.

وی تاکید کرد: کشورهای همسایه به راحتی پذیرای کالاهای ایرانی هستند و در این زمینه تجربه خوبی با کشورهایی مانند قطر، عمان، عراق، آذربایجان، قزاقستان و کشورهای آفریقایی کسب کرده ایم و باید به اتکای این تجربه گام های بلندتری برداریم.

افزایش تقاضای داخلی با تقویت طبقه متوسط

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه تحریک تقاضای داخلی راه حل کوتاه مدت دیگر برای خروج از رکود است، توضیح داد: باید کاری کنیم تا تقاضای طبقه متوسط و ضعیف جامعه افزایش پیدا کند و برای این کار کافی است که دولت به پرداخت یارانه های نقدی سامانی دهد تا طبقه متوسط و ضعیف جامعه تقویت شوند.

فعال کردن فروش لیزینگی برای خروج از رکود

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیشنهادش در زمینه فعال کردن فروش لیزینگی برای خروج از رکود تا کنون به نتایج خوبی دست یافته است، گفت: فعال کردن فروش لیزینگی با سودهایی بالغ بر 4درصد، 7 درصد و نهایت 11 درصد و پرداخت 60 تا 70 درصدی قیمت محصول از طریق لیزینگ نیز می تواند به خروج از رکود کمک کند.

وی اضافه کرد: همچنین باید بازار مسکن فعال شود تا در نهایت به خروج از رکود دست پیدا کنیم.

راه کارهای بلند مدت برای خروج از رکود

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه برنامه های بلند مدت برای خروج از رکود نیز باید در نظر گرفته شود، اظهار داشت: اجرای کامل برجام،افزایش سرمایه گذاری و کسب و کار در کشور، ورود به FATF و پیوستن به WTO از جمله راه کارهای بلند مدت برای خروج از رکود است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مهمترین راه کار بلند مدت برای خروج از رکود اشاره کرد و گفت: مهمترین راه حل باید شرکت های دانش بنیان حلقه ارتباط دانشگاه و تولید کننده شود تا تکنولوژی برون زا نشود و از دانش داخلی برای تولید استفاده شود.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.