| کد خبر: 146538 |

شکری:

کم توجهی سفارتخانه ها به تسهیل امور بازرگانی خارجی قابل پذیرش نیست/بررسی نقش معاونت اقتصادی وزارت خارجه در رونق صادرات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفارتخانه ها بیشتر به دنبال انجام امور سیاسی بوده اند، گفت:سفارتخانه ها باید امور بازرگانی خارجی را تسهیل کنند.

تین نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفارتخانه ها بیشتر به دنبال انجام امور سیاسی بوده اند، گفت:سفارتخانه ها باید امور بازرگانی خارجی را تسهیل کنند.

محمود شکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ،در خصوص حذف ارز مسافرتی گفت:اینکه دولت حدود 300دلار را در قالب ارز مسافرتی بر اساس مقررات در اختیار مسافران خارج از کشور می گذارد از ابتدا تصمیم خوبی نبوده و باید این موضوع پایان یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پرداخت یارانه برای تامین ارز مسافران خارج از کشور، ادامه داد:با وجود اینکه میزان یارانه ای که برای پرداخت ارز به قیمت مبادله ای به مسافران خارج از کشور پرداخت می شود، برای هر مسافر زیاد نیست اما در هرصورت کل مسافران خارج از کشور، سالانه میزان قابل توجهی ارز دریافت می کنند.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:برای یکسان سازی نرخ ارز ، باید میزان منابع ارزی در حدی باشد که جوابگوی تقاضای بازار باشد،بطور طبیعی، تامین منابع ارزی برای اجرای سیاست یکسان سازی نرخ ارز در گرو رشد صادرات و ایجاد درآمدهای ارزی پایدار است.

شکری در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت افزود:تجربه بیانگر این است سفارتخانه ها بیشتر به دنبال انجام امور سیاسی بوده اند این در حالی است که سفارتخانه های باید امور بازرگانی خارجی را تسهیل کنند.

شکری افزود:موضوع ایجاد معاونت اقتصادی در وزرات خارجه هرچند با تاخیر مطرح شده اما در صورت به سرانجام رسیدن این معاونت، اقدام مثبتی صورت گرفته است که می تواند نقش مهمی در رونق بازاریابی بین المللی و رشد صادرات داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برای رونق صادرات و کسب درآمدهای ارزی ، باید سفارتخانه ها اقدامات جدی برای رونق بازاریابی خارجی داشته باشند و نباید فراموش کرد یکی از انتقادهای جدی کمیسیون اقتصادی به وزارت خارجه، عملکرد ضعیف این وزارتخانه در دیپلماسی اقتصادی بود که البته در حال حاضر مدنظر وزارت خارجه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.