| کد خبر: 143460 |

◄ تحول اقتصادی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان

قزوین سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوز- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزویندر اولین همایش پژوهش و ثروت آفرینی درصنعت ساختمان که در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد .

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوز از قزوین: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در اولین همایش پژوهش و ثروت آفرینی درصنعت ساختمان که در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد .

عباس وثیق‌نیا اظهار کرد:  بیش از ده هزار نفر مهندس عضو این سازمان در استان قزوین بوده که از این ظرفیت میتوان در تولید ثروت و تحول اقتصاد صنعت ساختمان بهره گیری کرد..

او تصریح کرد:در این بخش  200حوزه به صورت مستقیم و 300 حوزه به طور غیر مستقیم تاثیرگذار است و 12.2 درصد اشتغال را به خود اختصاص و در کسب و کار و اشتغال در استان و کشور نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند.

وی گفت :با افزایش عمر مفید ساختمان‌ها در هر سال 6 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در کشور حاصل می‌شود این ثروت عظیم کارشناسی می‌تواند در صورت مدیریت منطقی و صحیح به تولید ثروت وتحول در اقتصاد صنعت ساختمان بدل شده ونقش‌آفرینی کند

به گفته وی : باید با روشهای نوین و استفاده از تکنولوژی روز بتوانیم هزینه های ساخت را کاهش  و بهره وری را بالا برده و با رعایت مقررات ملی ساختمان از هدر رفت انرژِی در ساختمانها جلوگیری کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر عمر مفید ساختمان ها در ایران ۳۰ سال و در جهان ۱۰۰ سال است و اگر بتوانیم کیفیت ساخت را بالا ببریم به ازای هر سال عمر مفید ۴ هزار میلیارد تومان صرفه جویی برای کشور حاصل می شود.

وثیق نیا بیان کرد: استفاده از شرکت های دانش بنیان برای انتقال دانش فنی به حوزه های اجرایی بویژه درساخت و سازها ضروری است و در این راستا با امضاء تفاهم نامه ای با پارک علم و فنآوری قزوین از این ظرفیت بهره جویی خواهیم کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهارداشت: در شیوه نگهداری از ساختمان ها نیز مشکلاتی داریم که باید با روش های جدید بتوانیم این نقیصه را در ساخت و سازهای جدید برطرف کنیم.

وثیق نیادر   خاطر نشان کرد:به همین دلدل در حال حاضر تعدادخانه های موجود از نیاز بازار بیشتر است وهمین امر به رکود مسکن وافزایش تعداد واحد های مسکونی  خالی در کشور استان قزوین دامن زده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.