| کد خبر: 140802 |

◄ طولانی شدن فرایند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری قابل‌قبول نیست

سید مرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: طولانی و سخت شدن فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در دستگاه های اجرایی استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز از قزوین: طولانی و سخت شدن فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در دستگاه های اجرایی استان  به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان اظهارکرد: تمام دستگاه‌های مرتبط به صدور مجوز سرمایه‌گذاری موظف‌اند با تلاش و دقت نظر بیشتری امور مربوطه را بررسی کرده و در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی آنچه در توان دارند را ارائه دهند.

وی گفت: زمانی که در هر دستگاهی فرایند خدمت به مردم و پاسخ به تقاضاهای سرمایه گذاری پیچیده و طولانی و سخت شود، این خود نشانی از فساد است و می توان ادعا کرد آن دستگاه دچار فساد شده است.

همتی بیان کرد: تعدد جلسات و کارگروه ها فرایند پاسخگویی به درخواست ها و تقاضاها را طولانی می کند و درخصوص سرمایه گذاری مرکز خدمات سرمایه گذاری باید محور همه تصمیم گیری ها و هماهنگی بین دستگاه ها باشد.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها باید فضایی ایجاد کنند تا سرمایه‌گذاران بتوانند در این فضا بدون دغدغه و به دور از قوانین پیچیده اداری به راحتی امور مربوط به اخذ مجوزها را طی کنند چرا که پست های مدیریتی ملک مطلق هیچ فردی نیست و همه ما خادم مردم و کارگزار نظام هستیم.

استاندار قزوین بیان کرد: با پیچیده و طولانی کردن فرایند کارها سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش نمی رود و تولید اوج نمی گیرد.

وی گفت: به دلیل هزینه‌های بالای شهرک‌های صنعتی و یا به دلیل محدودیت در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران، وظیفه ماست که فضایی ایجاد کنیم که سرمایه‌گذاران با اطمینان وارد عرصه تولیدوصنعت استان شوند.

همتی بیان داشت: در همین راستا برای پیشبرد کارها به مدیرانی با افکار بلند نیاز داریم ،مدیرانی که شجاعت در تصمیم گیری داشته باشند.

استاندار عنوان کرد: برخی مواقع ممکن است کارشناس دستگاهی در پاسخ به استعلام یک سرمایه‌گذاری ادعا کند که مرکز خدمات سرمایه گذاری را به رسمیت نمی شناسد که این گونه رفتارها و برخوردها باید اصلاح و افراد نسبت به اهمیت کارها توجیه شوند.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر کسی برای حضور در نواحی صنعتی رغبتی ندارد اشکال از ما مدیران است که یا زمین را گران و یا خدمات مناسب نیست که سرمایه گذاران حاضرند در خارج از محدوده شهرک ها طرح های خود را اجرا کنند.

وی اضافه کرد: مدیران دولتی نباید در شهرک های صنعتی به دنبال کسب درآمد باشند بلکه لازم است در مسیر حمایت از کارآفرینان گام بردارند.

همتی اضافه کرد: باید فرآیند کارها از چند ماه به چند روز کاهش یابد.

استاندار قزوین یادآور شد: با توجه به اهمیت محیط‌ زیست و منابع طبیعی قطع‌یقین این موارد از الزامات توسعه پایدار به شمار می‌رود.

وی با اشاره به طراحی فرایند صدور مجوز سرمایه گذاری در استان افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به تسریع در روند صدور این مجوزها اقدام کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: در این راه انتظار می رود دستگاه های اجرایی با عمل به قانون و رفع موانع در جهت جذب سرمایه گذاری و در نتیجه رونق اقتصاد و اشتغال کمک کنند.

همتی در پایان افزود: مردم در دستگاه های اجرایی برای پیشبرد کارها نباید به دنبال رابطه، سفارش و توصیه باشند .

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.