| کد خبر: 139970 |

حذف صفرمشکلی راحل نمی کند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: حذف صفر پولی در وضعیت فعلی مشکلی را حل نمی کند زیرا معاملات ما با تومان سنجیده می‌شود.

تین نیوز

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: حذف صفر پولی در وضعیت فعلی مشکلی را حل نمی کند زیرا معاملات ما با تومان سنجیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد اظهار کرد: موضوع مشترکی که بین رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی وجود دارد بحث تعیین کابینه است که در این دوره مجلس تصمیم گرفته است برخورد فعال و موثر داشته باشد.

وی افزود: در همین راستا فراکسیون‌هایی ایجاد شده تا با توجه به تجربه دولت یازدهم، موضوع کارآمدی وزرا مورد توجه قرار گیرد و نظرات پیشنهادی خود را ابلاغ کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام اداری ما به لحاظ ساختاری مسئله دارد است گفت: در ۱۴ حوزه کلان که مشکلات جدی در کشور وجود دارد، مجلس ورود کرده و تصمیم‌هایی را در حال اتخاذ دارد تا در نهایت به یک برنامه اجرایی روشن برسد.

وی گفت: یکی از این حوزه‌ها در رابطه با بحران آب است و مرکز پژوهش‌های مجلس کمیته‌هایی را در این راستا راه‌اندازی کرده است و قرار است این موارد تا تیرماه سال آینده جمع‌بندی و در برنامه ششم توسعه ریل‌گذاری شود. 

وی در خصوص مشکلات حاشیه شهرها بیان کرد: در این زمینه کار نمایندگان مجلس در دو سطح پشتیبانی فنی و اعتباری و مطالبه و نظارت در غالب بودجه سنواتی است که ردیف اعتباری مشخص کرده‌اند.

قاضی‌زاده ادامه داد: یک ردیف از این بودجه،مخصوص حاشیه شهرهای کلان‌شهرهای مذهبی است که برای آن‌ها باید منابعی اختصاص یابد و اصلاح سرانه‌های حاشیه شهر را دنبال می‌کنیم، حاشیه شهر مشهد در خدمات، آموزش و پرورش و فضای سبز دچار کمبود است که با پیگیری‌های نیروی انتظامی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در خصوص دولت در سایه تصریح کرد: در دنیا، احزاب کار دولت در سایه را انجام می‌دهند و مسائل دولت را به نقد و بررسی می‌گذارند.

 

حذف صفر مشکلی را ایجاد نمی کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل واحد پول از ریال به تومان گفت: حذف صفر پولی در وضعیت فعلی تغییری ایجاد نمی‌کند زیرا اسما معاملات ما ریالی انجام و در عمل با تومان سنجیده می‌شود و حذف صفر پولی ممکن است با افزایش قیمت دلار همراه گردد.

وی در خصوص سوال خبرنگار مهر مبنی بر عملکرد استاندار خراسان رضوی و تغییر جایگاه او گفت: در مورد تغییر و ماندن او در سمت فعلی اطلاعی ندارم، هر استانداری روی کار بیاید به او کمک می‌کنیم، هرکسی دچار ضعف و قوت است، عملکرد رشیدیان قائم به فرد نیست، نرخ بیکاری در استان ما سریع‌تر از استان‌های دیگر پیش رفت اما در حوزه‌های استانی عملکرد مطلوبی داشتیم اما قضاوت روشن و دقیق و خاصی از او ندارم.

قاضی زاده در خصوص قانون اعدامی‌های مواد مخدر بیان کرد: کلیات این قانون رای آورده است و این قانون در حال تجدید نظر است، تعداد عمده اعدامی‌های کشور مربوط به مواد مخدر است، بعضی مناطق  ما در مرزها از هر ۳خانواده یک خانواده که عمدتا سرپرست خانواده است، به جرم مواد مخدر اعدام می‌شود و این قانون که برای مثال به همراه داشتن چندکیلو هروئین جرمش اعدام باشد، به معنای برداشتن مجازات اعدام نیست بلکه تبدیل مجازات اعدام است.

 

امکان برگشت لایحه جداسازی وزارتخانه ها

وی در رابطه با لایحه جداسازی وزارتخانه‌ها تصریح کرد: این لایحه از لوایح جنجالی خواهد بود و زمزمه‌هایی وجود دارد که دولت آن را مسترد کند و به تایید نخواهد رسید.

عضو هیئت رئیسه مجلس ابراز کرد: زیرساخت‌های مشهد مانند حمل و نقل مطالبات کامل و جامع‌اش صورت گرفته و بخشی از آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و ما در رابطه با سرانه‌های گردشگری در کشور بی‌نظیر هستیم، همچنین در حوزه فرودگاهی، مشهد رشد داشته است‌.

وی با بیان اینکه سفر به مشهد نباید برای مسافران سخت و هزینه‌بر باشد بیان کرد: طبق بررسی که در سال ۸۸‌ انجام شد، ۶۰ درصد افرادی که به مشهد می‌آیند جزو چهار دهک پایین جامعه هستند که در مورد اسکان با مشکل روبرو هستند، افراد با درآمد پایین نیز باید بتوانند به مشهد سفر کنند که در این راستا یارانه سفر به مشهد مطرح و در حال اجرا شدن است و ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت تا حدودی به سهولت اسکان زائران منجر می‌شود.

قاضی‌زاده در خصوص بودجه زیارت گفت: تخصیص اعتبار برای زیارت امسال در قانون برنامه ششم توسعه آمده است و دولت وظیفه دارد ردیف بودجه‌ای را در این زمینه مشخص کند و چون ردیفی وجود ندارد باید تحت عناوین دیگری ردیف بودجه مشخص شود.

 

سوال از رئیس جمهور

 وی در مورد علت انصراف نمایندگان از سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات اعتباری بیان کرد: امضاها پس گرفته نشده است و طبق مصوبه هیات رئیسه، آقای پزشکیان و وکیلی مامور شدند که با نمایندگانی از دولت که آقای سیف بودند، مذاکره کنند و طبق آن قول و قرارهایی گذاشته شد و دوستان سوال کننده به این نتیجه رسیدند که پیگیری پرسش سوال را فعلا متوقف کنند تا اقدامات به نتیجه برسد و اقداماتی مانند پرداخت مطالبات افراد تا سقف صدمیلیون تومان از موسسات اعتباری صورت گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با تفسیر مجلس از قانون ورود به دیوان محاسبان به شهرداری‌ها اظهار کرد: مجلس موافق این طرح است اما تفسیر شورای نگهبان متفاوت است و نگاه کلی مجلس اینگونه است که نهادهای عمومی غیر دولتی باید زیر نظر دیوان محاسبات باشد اما شورای نگهبان مخالف این نظر است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.