| کد خبر: 139303 |

افتتاح «کلینیک پذیرش» در بورس تهران

کلینیک پذیرش بورس اوراق بهادار تهران به منظور ارائه خدمات کارشناسی و همراهی فنی با شرکت‌ها، ایجاد فضای مساعد برای حضور شرکت‌ها در بورس تهران و گسترش تامین مالی از طریق فروش سهام یا ابزارهای تامین مالی افتتاح شد.

تین نیوز

کلینیک پذیرش بورس اوراق بهادار تهران به منظور ارائه خدمات کارشناسی و همراهی فنی با شرکت‌ها، ایجاد فضای مساعد برای حضور شرکت‌ها در بورس تهران و گسترش تامین مالی از طریق فروش سهام یا ابزارهای تامین مالی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بورس این خدمات به‌صورت رایگان به شرکت‌ها ارائه و در آن تلاش می‌شود با مدل‌سازی فرآیند رسمی پذیرش در بورس و ارائه توصیه‌های لازم و همراهی کارشناسی، زمینه حضور شرکت‌ها در بورس تسهیل شود.

حسن قالیباف اصل، مدیر عامل شرکت بورس در نشست مشترک بورس تهران با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان تهران و افتتاح کلینیک پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، اظهار کرد: بازار سرمایه در جایگاهی قرار دارند که وظیفه اصلی آن، تامین مالی حوزه صنعت تعریف شده است و قطعا اولین اتصالی که بین بازار سرمایه و صنعت ایجاد می‌شود، بحث تامین مالی است. وی افزود: در سال‌های گذشته اقدامات زیادی در حوزه تامین مالی صورت گرفته است.

در گذشته شرکت‌ها فقط از طریق انتشار سهام جدید از بازار سرمایه تامین مالی انجام می‌دادند، ولی هم اکنون تنوع خوبی در حوزه ابزار تامین مالی را شاهدیم. انواع اوراق صکوک و بدهی این امکان را فراهم کرده تا شرکت‌ها هم بتوانند از این ابزار برای تامین مالی استفاده کنند. مدیرعامل بورس تهران در ادامه گفت: در گذشته تنها کانال تامین مالی از طریق بانک‌ها بود. اما در حال حاضر مسوولان کشور به این جمع بندی رسیده‌اند که بانک‌ها به تنهایی نمی‌توانند بار تامین مالی اقتصاد کشور را به عهده بگیرند. قالیباف در ادامه افزود: بازار سرمایه و بانک به‌عنوان دو بال تامین مالی در کشور باید کمک کنند تا صنعت، معدن، تجارت و خدمات و کل فعالیت‌های اقتصادی بتوانند نیازهای مالی خود را فراهم کنند.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.