| کد خبر: 138931 |

سود سهام سال ۹۵ متعلق به همه سهام داران است

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که سود سهام سال ۹۵ متعلق به همه سهام داران است.

تین نیوز

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که سود سهام سال ۹۵ متعلق به همه سهام داران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سهام عدالت گفت: سهام عدالت یک اقدامی در راستای گسترش مالکیت عمومی مردم و توزیع عادلانه درآمد بود.

وی افزود: طبق قانون ۱۰ سال زمان برای پرداخت اقساط این سهام زمان تعیین شده بود و سال ۹۵ سال پایانی بود باید این طرح را به سمت مرحله نهایی و  آزادسازی به پیش می بردیم وضعیتی از صورت حساب به آنها ارائه شد و آنها می دانند با مراجعه به سایت چه میزان از این سهام را صاحب شده اند و احیانا اگر بخواهند مالک مابقی هم بشوند چقدر باید پرداخت شود.

طیب نیا با بیان اینکه ما قریب ۵۰  میلیون نفر سهامدار عدالت داریم گفت: سود سال ۹۵ بعد از آنکه مجامع شرکت های سرمایه گذار برگزار شد و سود قطعی مشخص شود بین سهامدار توزیع خواهیم کرد و نسبت به اصل سهام مبنای آزادسازی اش به صورت نهایی انجام می شود و در آینده ای نزدیک شاهد آزادسازی سهام خواهیم بود و قابلیت مالکیت پیدا خواهد کرد.

وی همچنین درباره دریافت مالیات از کسب و کارهای الکترونیکی گفت:  از کسب و کار اینترنتی به مفهوم تجارت الکترونیکی هنوز مالیات دریافت نشده است.

وزیر اقتصاد همچنین درباره موسسات مالی و اعتباری گفت: مسئولیت نظارت بر موسسات مالی و کنترل و مدیریت آنها با بانک مرکزی است و بانک مرکزی برای هر کدام از آنها متناسب با شرایط و مقتضیاتش برنامه ای را تنظیم کرده است و جزییاتش در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

وی افزود: بخشی از موسسات طی سه سال گذشته ساماندهی شده اند و مابقی آنها در دستور کار ساماندهی هستند و هدف اصلی بانک مرکزی آن است که بتواند از حقوق سپرده گذاران حراست لازم را انجام دهد.

 طیب نیا ن یا بیان اینکه باید به رشد اقتصادی مناسب دست پیدا کنیم ادامه داد: ما با چالش ها و مشکلاتی در زمینه ساختار بودجه دولت مواجه هستیم که اگر اصلاح نشود نه می توانیم با تورم مقابله کنیم و نه می توانیم به رشد اقتصادی پایدار دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: مقابله با این چالش ها و اجرای اصلاح ساختاری نیازمند برنامه و تیم اقتصادی منسجم است؛ آقای روحانی برای ۴ سال آینده مشغول تدارک تیم اقتصادی منسجم است تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.