| کد خبر: 138278 |

راهکارهای اقتصادی کردن ترانزیت در چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار شکل‌گیری مسیر ترانزیتی شمال- جنوب و توسعه محور شرق را در گرو تعیین تکلیف نسبت بنادر شهید کلانتری و بهشتی با قانون منطقه آزاد و ویژه دانست.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار شکل‌گیری مسیر ترانزیتی شمال- جنوب و توسعه محور شرق را در گرو تعیین تکلیف نسبت بنادر شهید کلانتری و بهشتی با قانون منطقه آزاد و ویژه دانست.

عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: مطالعات گوناگونی که با موضوع توسعه محور شرق ایران صورت گرفته، جملگی بر این نکته تاکید دارند که مزیت اصلی چابهار، موقعیت ژئوپلیتیکی آن است و بنابراین مهم‌ترین ماموریت این بندر، نقش‌آفرینی در ترانزیت عنوان شده است. بر همین اساس و برای تسهیل ایجاد یک کریدور ترانزیتی با مبدا و مقصد چابهار، منطقه آزاد در آن ایجاد شد، اما موانع گوناگون سبب شده که بهره‌برداری از ظرفیت ترانزیت در این منطقه مطلوب نباشد.

وی تاکید کرد: برای تحقق ترانزیت، فقط بندر، جاده و راه‌آهن نمی‌خواهیم بلکه تسهیل در قوانین، کاهش بوروکراسی و به‌طور خاص، کاهش قیمت تمام‌شده حمل‌ونقل نیاز اصلی توسعه ترانزیت است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، اقتصادی کردن ترانزیت را به‌عنوان یک اصل اساسی مطرح کرد و افزود: در حال حاضر نبود خطوط منظم کشتیرانی، هزینه‌های حمل‌ونقل را گران‌تر کرده و این به آن معنا است که ترانزیت از مسیر چابهار برای بسیاری از صاحبان کالا مقرون به صرفه نیست.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.