راهکارهای اقتصادی کردن ترانزیت در چابهار
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار شکلگیری مسیر ترانزیتی شمال- جنوب و توسعه محور شرق را در گرو تعیین تکلیف نسبت بنادر شهید کلانتری و بهشتی با قانون منطقه آزاد و ویژه دانست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار شکلگیری مسیر ترانزیتی شمال- جنوب و توسعه محور شرق را در گرو تعیین تکلیف نسبت بنادر شهید کلانتری و بهشتی با قانون منطقه آزاد و ویژه دانست.
عبدالرحیم کردی در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» گفت: مطالعات گوناگونی که با موضوع توسعه محور شرق ایران صورت گرفته، جملگی بر این نکته تاکید دارند که مزیت اصلی چابهار، موقعیت ژئوپلیتیکی آن است و بنابراین مهمترین ماموریت این بندر، نقشآفرینی در ترانزیت عنوان شده است. بر همین اساس و برای تسهیل ایجاد یک کریدور ترانزیتی با مبدا و مقصد چابهار، منطقه آزاد در آن ایجاد شد، اما موانع گوناگون سبب شده که بهرهبرداری از ظرفیت ترانزیت در این منطقه مطلوب نباشد.
وی تاکید کرد: برای تحقق ترانزیت، فقط بندر، جاده و راهآهن نمیخواهیم بلکه تسهیل در قوانین، کاهش بوروکراسی و بهطور خاص، کاهش قیمت تمامشده حملونقل نیاز اصلی توسعه ترانزیت است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، اقتصادی کردن ترانزیت را بهعنوان یک اصل اساسی مطرح کرد و افزود: در حال حاضر نبود خطوط منظم کشتیرانی، هزینههای حملونقل را گرانتر کرده و این به آن معنا است که ترانزیت از مسیر چابهار برای بسیاری از صاحبان کالا مقرون به صرفه نیست.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.