| کد خبر: 138082 |

اقتصاد عربستان در سراشیبی/ ذخایر ارزی بازهم کاهش یافت

رشد تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند نزولی به خود گرفته و در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی آنها کسر شده است.

تین نیوز

رشد تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند نزولی به خود گرفته و در حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی آنها کسر شده است.

به گزارش مهر به نقل از ترید عربیا، رشد تولید ناخالص عربستان سعودی در سه ماه نخست سال جاری میلادی عمدتا به دلیل کاهش بهای نفت،  ۵ دهم درصد روند نزولی به خود گرفت؛ این در حالی است که این رقم برای مدت مشابه سال قبل از آن ۲.۲ رشد نشان می دهد.

در همین حال بخش دولتی غیر نفتی عربستان در این بازه زمانی یک دهم درصد و بخش نفتی این کشور ۲.۳ درصد روند کاهشی را تجربه کرده اند که علت اصلی آن به روند نزولی در تولید نفت خام بر می گردد.

همچنین رشد اعتباری بخش بانکداری این کشور هم با ۶ دهم درصد کاهش روبرو شد؛ ضمن اینکه اعتبارات در بخش ساخت و ساز، معدن، دولت و دیگر بخش ها روند کاهشی نشان می دهد.  

بر همین اساس، عرضه پول در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی در عربستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۳ دهم درصد تنزل یافته است.

 ذخایر ارزی عربستان هم در سه ماه نخست سال جاری میلادی با ۲ دهم درصد روند نزولی معادل ۴۹۹ میلیارد دلار کاهش روبرو شده است.

بر پایه این گزارش، رشد هزینه کردن مصرف کنندگان سعودی ها هم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد تنزل نشان می دهد و افزایش قدرت خرید آنها بیشتر در بخش رستوران، هتل، غذا و نوشیدنی ها ثبت شده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.