| کد خبر: 135838 |

نعمت زاده:

ساخت شناور و سکوهای نفتی در داخل امکانپذیر شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به فعال شدن واحدهای ایزوایکو و صدرا که پیش از این تعطیل بودند،گفت: ساخت شناورها و سکوهای موردنیاز صنعت نفت در داخل امکانپذیر شده و امید می رود با گسترش فعالیت صنایع کشور، همه مراحل ساخت کشتی های بزرگ و تعمیرات آنها نیز در داخل انجام شود.

تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به فعال شدن واحدهای ایزوایکو و صدرا که پیش از این تعطیل بودند،گفت: ساخت شناورها و سکوهای موردنیاز صنعت نفت در داخل امکانپذیر شده و امید می رود با گسترش فعالیت صنایع کشور، همه مراحل ساخت کشتی های بزرگ و تعمیرات آنها نیز در داخل انجام شود.

 

به گزارش ایرنا، «محمدرضا نعمت زاده» امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت کشتی های بالای 100 هزار تن ظرفیت، با اشاره به تکمیل دو حوضچه خشک در بندرعباس که آماده افتتاح شده است، ابراز امیدواری کرد بتوانیم ظرفیت ساخت شناورهای بزرگ را نیز به دست آوریم.

 

وی افزود: موانعی در زمینه مدیریت کار، چگونگی خصوصی سازی و مسائل متاثر از تحریم ها در گذشته وجود داشت که تعهدات کشتی سازان را با تاخیر مواجه کرد، اما امروز با بهبود شرایط می توان امیدوار بود این تعهدات به موقع انجام شود.

 

نعمت زاده ادامه داد: در این زمینه با چند شرکت کره ای و چینی برای مشارکت در صنایع دریایی در حال مذاکره ایم که می تواند موجب اعتمادسازی بیشتر به مصرف کنندگان شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته برنامه راهبردی صنایع دریایی برای 10 سال آینده با بیش از یک سال و نیم کار کارشناسی و نظرخواهی از کارشناسان به سرانجام رسید و منتشر شد.

 

به گفته این مقام مسئول، این برنامه راهبردی که افق و چشم انداز کار تا سال 1404 در آن پیش بینی شده، نتیجه تلاش و همفکری اساتید دانشگاه ها، صنعتگران و دست اندرکاران است.

 

وی بیان داشت: پیروی از این برنامه که در زمینه های توانمندی طراحی، مهندسی و ساخت، منابع مالی و روش های چگونگی استفاده مصرف کنندگان از این منابع تهیه شده است، می تواند رونق صنایع دریایی را بیش از پیش به دنبال داشته باشد.

 

ماشین آلات معدنی

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه ای با سهامداران جدید شرکت هپکو، خاطرنشان کرد: این شرکت توانایی ساخت ماشین آلات راهداری، ساختمانی و معدنی را دارد و در زمینه سرمایه گذاری مشترک با چند شرکت خارجی در حال مذاکره است.

 

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بخشی از ماشین آلات مورد نیاز بخش معدن در داخل ساخته شود، اما به تعداد محدود و در مواردی که ساخت آنها به صرفه و اقتصادی نباشد، از خارج وارد خواهند شد.

 

نعمت زاده افزود: توانمندی خوبی در زمینه ساخت ماشین آلات متوسط معدنی وجود دارد که ظرفیتی اقتصادی است و به نظر می رسد در یک سال آینده بتوانیم شاهد تولید این خودروها را در داخل باشیم.

 

به گزارش ایرنا، 26 خرداد ماه گذشته در مذاکرات سفیر ایران در مینسک و مدیرعامل شرکت ملی مس با وزیر صنایع بلاروس توسعه روابط در عرصه های مختلف معدنی از جمله تولید مشترک ماشین آلات بررسی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.