| کد خبر: 133176 |

کارشناس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به تین‌نیوز:

◄ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی امام(ره) ویترین مناطق آزاد کشور است

کارشناس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌ (ره) را ویترین مناطق آزاد کشور دانست و گفت: با توجه به برجام و نتایج خوب آن، اگر شرایط فراهم شود منطقه آزاد و ویژه اقتصادی امام اولین مکانی خواهد بود که هدف سرمایه‌گذاران خارجی قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

کارشناس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌ (ره) را ویترین مناطق آزاد کشور دانست و گفت: با توجه به برجام و نتایج خوب آن، اگر شرایط فراهم شود منطقه آزاد و ویژه اقتصادی امام اولین مکانی خواهد بود که هدف سرمایه‌گذاران خارجی قرار خواهد گرفت.

 

جعفر آهنگران به اهمیت ایجاد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) اشاره کرد و ابراز داشت: منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌ (ره) در بهترین شرایط به لحاظ موقعیت جغرافیایی در کشور قرار گرفته است و از همه مهم‌تر اینکه در همجواری پایتخت است که این امر اهمیت آن را دو چندان می‌کند.

 

به گزارش تین‌نیوز وی در همین رابطه ادامه داد: اگر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مناطقی ایجاد شود که تمام زیرساخت‌ها از قبیل فرودگاه، برق و انرژی، حمل‌ونقل چند وجهی و ... را در آن فراهم باشد، دیگر نیاز نیست که فرصت زیادی برای ایجاد این زیرساخت‌ها صرف شود به همین جهت خیلی زودتر به اهداف اقتصادی خواهد رسید. خوشبختانه در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) تمام این زیرساخت‌ها موجود است.

 

آهنگران معتقد است؛ یکی از دلایلی که توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) را به تعویق انداخت جداسازی تشکیلات منطقه آزاد امام (ره) از شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود.

 

این کارشناس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، درباره پیش‌بینی میزان استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌ (ره) عنوان کرد: اگر زیرساخت‌ها و اراده برای راه‌اندازی و توسعه این  منطقه آزاد وجود داشته باشد، به اعتقاد بنده هیچگونه کم‌وکاستی برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی وجود ندارد و منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌ می‌تواند ویترین مناطق آزاد کشور باشد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه تمام زیرساخت‌ها در این منطقه آزاد و ویژه اقتصادی امام وجود دارد، جذب سرمایه‌گذار راحت‌تر خواهد بود.

 

او در توضیح اینکه یکی از مزیت‌های منطقه آزاد و ویژه اقتصادی امام برای جذب سرمایه‌گذار همجواری با پایتخت است، گفت: با توجه به برجام و نتایج خوب آن، اگر شرایط فراهم شود منطقه آزاد و ویژه اقتصادی امام اولین مکانی خواهد بود که هدف سرمایه‌گذاران خارجی قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: همه مناطق آزاد اقتصادی در کشور در منطقه مرزی قرار گرفته‌اند و تنها منطقه آزادی که در دورن کشور ایجاد شده‌ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) است.

 

آهنگران خاطرنشان کرد: منطقه آزاد و ویژه اقتصادی امام (ره) به دلیل وجود حمل ونقل ترکیبی، ترانزیت، استقرار صنایع کوچک و متوسط، تبدیل شدن به مراکزخدماتی- مالی و بانکی؛ نماد توسعه صادرات غیرنفتی کشور خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.