| کد خبر: 132869 |

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ واردات خودرو آمریکائی هم‌چنان ممنوع است

در حالی روز گذشته رئیس پلیس‌راهور ناجا در خصوص شماره‌گذاری خودروهای وارداتی از جمله آمریکائی خبر داد که، طبق قانون واردات رسمی خودروهای آمریکایی به ایران ممنوع است و وزارت صنعت نیز بر همین اساس واردات حدود 100 قلم کالا به کشور را ممنوع اعلام کرده است.

تین نیوز

در حالی روز گذشته رئیس پلیس‌راهور ناجا در خصوص شماره‌گذاری خودروهای وارداتی از جمله آمریکائی خبر داد که، طبق قانون واردات رسمی خودروهای آمریکایی به ایران ممنوع است و وزارت صنعت نیز بر همین اساس واردات حدود 100 قلم کالا به کشور را ممنوع اعلام کرده است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با تائید سخنان رهبر انقلاب اسلامی، اظهار داشت:  پس از تاکید رهبر معظم انقلاب تا به امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزی برای واردات خودروهای آمریکائی به کشور صادر نکرده است.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با واردات خودرو از جمله خودروهای آمریکائی بررسی‌های زیادی را انجام داده که، تاکنون به جمع‌بندی مناسبی در این‌باره دست پیدا نکرده است.

 

قناتی با بیان این مطلب که «مسئولیت شماره‌گذاری خودروهادر کشور با پلیس راهور ناجا است»، تاکید کرد اشراف کاملی به اظهارات سردار تقی مهری که روز گذشته عنوان شد ندارد و لذا، در این‌باره از اظهار نظر خودداری می‌کند.


 
به گزارش تین‌نیوز روز گذشته، رئیس پلیس راهور ناجا درباره ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی توضیحاتی را ارائه داده و تاکید کرده بود: شماره‌گذاری تمام خودروهای وارداتی اعم از برندهای آمریکایی یا خودروهای غیر آمریکایی ساخت آ مریکا بر اساس آیین‌نامه‌ها و مقررات شفاف انجام می‌شود که با بازتاب زیادی در رسانه‌ها همراه شد.


 
رئیس پلیس راهور ناجا، در خصوص برخی اظهارات وارکنندگان نیز مبنی بر ممانعت پلیس از شماره‌گذاری خودروهای آمریکایی بر اساس تفسیر به رای اشتباه از سخنان مقام معظم رهبری گفته که، تصمیم ممانعت از ورود خودروهای آمریکایی و عدم ثبت سفارش این خودروها موضوعی است که در اختیار دولت و وزارت صنعت قرار دارد و پلیس نقشی در واردات خودورها نداشته و شماره‌گذاری خودروهای وارد شده را هم بر مبنای آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌های شفاف انجام می‌دهد.


 
به گزارش تین‌نیوز، در حال حاضر بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، واردات خودروها دارای ضوابط و آیین‌نامه‌های مشخص است و پلیس در موضوع شماره‌گذاری خودروها هیچ تفسیری نداشته و بر اساس آیین‌نامه‌های ابلاغی اقدام به شماره‌گذاری خودروهای وارداتی می‌کند.


 
این در حالی است که در خصوص شماره گذاری خودروهای غیرآمریکایی ساخت آمریکا که امروز با اختلاف نظرهایی میان دستگاه ها روبه رو شده است، انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرده که همواره مطابق قانون و منویات مقام معظم رهبری عمل کرده و به‌هیچ عنوان حاضر به نقض قانون با واردات خودروهای آمریکایی نیست و این‌گونه به واردات خودرو از کشور آمریکا «نه» می‌گوید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.