| کد خبر: 132168 |

معاون وزیر نفت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛

◄ 180 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش ساحل و فراساحل

تین نیوز

معاون وزیر نفت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: حدود 180 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش ساحل و فراساحل صورت گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، منصور معظمی در افتتاحیه هفتمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد گفت: در صنعت نفت فرصت‌های بی‌بدیلی داریم که بعد از برجام می‌توانیم حرکت‌های بزرگی را در بخش ساحل و فراساحل برداریم. اگر امروز در برخی از بخش‌ها به یک توانمندی رسیدیم به دلیل سپردن مسئولیت شرکت ملی نفت ایران به شرکت‌های داخلی است.

 

او با بیان اینکه قراردادهاش نفتی یک فرصت طلایی و استثنایی است گفت: فرصت‌های برجام همواره برای ما فراهم نیست بنابراین هنر مدیران این است که در زمان مناسب تصمیم مناسب را بگیرند.

 

معظمی تصریح کرد: در حوزه دریای صنعت نفت این فرصت فراهم خواهد شد، البته طی دو سال زمان را به دلیل فشارهای غیرمنطقی از دست دادیم در غیر این صورت صدها هزار نفر در بخش صنعتی ما مشغول به کار بودند.

 

معاون وزیر نفت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: شرکت ملی نفت تصمیم گرفت، سکوهای داخلی را واگذار کند و نتیجه این است که می‌توانیم ساخت سکوهای 15 تا 20 هزار تنی را هم انجام دهیم.

 

معظمی روشن نبودن متولی بخش دریایی را یک معضل دانست و تاکید کرد: با توجه به تهیه سند راهبردی دریایی تا سال 1404 نیاز به 30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دریایی است اما یک حلقه گمشده وجود دارد و آن این است که چه کسی مسئولیت این بخش را دارد؟


رئیس هیئت عامل گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: بزرگ‌ترین بخشی که در توسعه صنعت دریایی کشور اجرایی نشده تأمین منابع مالی برای توسعه این بخش است که در این خصوص کمیته‌هایی برای چگونه اجرا کردن سند توسعه راهبردی دریایی ایجاد شده است.

 

معاون وزیر نفت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های داخلی گفت: ما با ایزوایکو و دوو و دو مصرف‌کننده بزرگ کشور یعنی شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش توان تولید داخلی مشارکت کرده‌ایم.
 
 
معظمی همچنین از توافق با چینی‌ها در بخش تعمیرات کشتی خبر داد و تاکید کرد: ما کشتی‌های بزرگ را در زمان بسیار طولانی و ده ساله می‌ساختیم. کارفرما حق دارد بر اساس زمان و بودجه قرارداد ببندد. در این خصوص همواره به نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ایراد گرفته می‌شد که چرا به بیرون سفارش می‌دهند در حالی که کار وقتی مفهوم پیدا می‌کند که دارای توجیه اقتصادی باشد.
 

او افزود: در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مبنای فعالیت، حفظ توانمندی داخلی و مشارکت است به گونه‌ای که در برخی از مشارکت‌ها مدیریت را به بیرون واگذار کرده‌ایم.


معاون وزیر نفت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پایان با بیان اینکه 5800 کیلومتر نوار ساحلی یک فرصت استثنایی است گفت: یکی از موضوعات برنامه ششم توسعه سواحل مکران است و در این خصوص مدیران باید با توان بیشتری عمل کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.