| کد خبر: 132032 |

همکاری های ریلی محور ارتباطات تازه ایران و اسپانیا

تین نیوز

سال گذشته میلادی ۲ هزارو ۲۳۶ سرمایه‌گذار ایرانی از طریق سرمایه گذاری ویزای اسپانیا دریافت کردند و توسعه روابط تجاری و اقتصادی در دستور کار دو کشور قرار دارد و بر همین اساس ایران و اسپانیا یادداشت تفاهم ریلی امضا کردند.

 
 

به گزارش خبرگزاری شبستان، روابط اسپانیا و ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ علی‌رغم برخی فراز و نشیب‌ها از اصل ثبات و استحکام برخوردار بوده است. روابط اقتصادی ایران و اسپانیا در طی این سال ها توسعه یافته است تا جایی که سال گذشته میلادی 2 هزارو 236 سرمایه‌گذار ایرانی از طریق سرمایه گذاری ویزای اسپانیا دریافت کردند. مجموع سرمایه گذاری ایرانیها 2 میلیارد و 157 میلیون یورو اعلام شده است. ایرنا در این زمینه به نقل از روزنامه ال پاییس نوشته بود: " 72 درصد از ایرانیهایی که در سال 2016 میلادی موفق به اخذ ویزا در اسپانیا شده اند از طریق خرید ملک مسکونی بوده است. براساس آمار ارائه شده از سوی معاون بازرگانی وزارت اقتصاد اسپانیا، ایرانی ها در سال گذشته میلادی مبلغ 21 میلیون و 100 هزار یورو در خرید املاک اسپانیا سرمایه گذاری کرده و در این راستا 31 تبعه ایرانی ویزای اقامتی اسپانیا را اخذکردند."

 

بنابراین گزارش، توسعه روابط تجاری و اقتصادی در دستور کار دو کشور قرار دارد و بر همین اساس به تازگی یادداشت تفاهم همکاری های ریلی بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت دولتی مدیریت زیرساخت راه آهن اسپانیا در زمینه مدیریت ترافیک ریلی و مدرن سازی سیستم های سیگنالینگ و ارتباطات در شبکه حمل ونقل ریلی امضا شده است.

 

این گزارش می افزاید: ایرنا در این زمینه به نقل از نورالله بیرانوند، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل راه آهن ایران نوشته است: "راه آهن اسپانیا در مدیریت ترافیک ریلی تجارب بسیار ارزشمندی دارد و ما درصددیم با امضای این یادداشت تفاهم از این تجارب در حمل ونقل ریلی ایران استفاده کنیم. این یادداشت تفاهم به مدت 3 سال بین دو شرکت ریلی به امضا رسیده و در زمینه مدیریت زیرساخت های ریلی ، نگهداری و بازسازی مدرن خطوط و نحوه توزیع ظرفیت حمل و نقل باری و مسافری بر روی شبکه با انتقال دانش فنی و آموزش های مورنیاز برای پرسنل راه آهن همکاری خواهند کرد."

 

یادآور می شود: دولت اسپانیا در اواخر سال 2013 قانونی برای جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق اعطای ویزای اقامت به خارجی ها به تصویب رساند که در چارچوب آن اتباع خارجی با خرید ملک یا انجام سرمایه گذاری مشخص در اسپانیا و همچنین به خاطر تخصص ویژه علمی خود مجوز اقامت در این کشور را دریافت می کنند. براساس این قانون در اسپانیا اتباع خارجی که اقدام به خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو یا بیشتر در این کشور کنند، می توانند مقیم کشور اسپانیا شوند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.