| کد خبر: 131504 |

به گزارش تین‌نیوز:

وزیر نفت ازچهار برابر شدن برداشت از میادین نفتی مشترک با عراق خبرداد

تین نیوز

وزیر نفت از چهار برابر شدن برداشت نفت از میادین مشترک نفتی با عراق در سه و نیم سال گذشته خبر داد.
 
وزیر نفت از چهار برابر شدن برداشت نفت از میادین مشترک نفتی با عراق در سه و نیم سال گذشته خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه در جمع مردم آران و بیدگل گفت: تولید گاز ایران در میدان گازی پارس جنوبی در سال ۹۱، ۲۴۰ میلیون متر مکعب در روز بود و قطر بیش از ۲.۳ برابر در این میدان مشترک گاز تولید می کرد، ما در عرض سه سال و نیم به لطف خداوند و در اوج تحریم ها توانستیم تولید گاز در پارس جنوبی را از ۲۴۰ میلیون مترمکعب در روز به بیش از ۵۴۰ میلیون مترمکعب در روز برسانیم.
 
وی افزود: برداشت گاز ما از پارس جنوبی پیش از دولت یازدهم، کمتر از نصف حجم برداشت قطر بود، اما هم اکنون با واد مدار کردن ۱۱ فاز پارس جنوبی که توسعه هر فاز آن به پنج تا ۶ میلیارد دلار هزینه نیاز دارد، توانستیم تولید گاز خود را به قطر برسانیم.
 
زنگنه تصریح کرد: برداشت نفت خام ایران از میدان های مشترک با عراق در سال ۹۱ روزانه حدود ۷۰ هزار بشکه بود که ما با تلاش زیاد و افزایش چهار برابری این مقدار را به ۲۸۰ هزار بشکه رساندیم.
 
وی عنوان کرد: صادرات نفت خام ایران در زمان آغاز به کار دولت یازدهم، روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود، ما توانستیم پس از برجام به لطف الهی در چهار ماه پایانی سال ۹۵ این مقدار را به دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم.
 
زنگنه در باره عملکرد صنعت پتروشیمی نیز گفت: تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود ۴۰ میلیون تن در سال بود که تا پایان دولت یازدهم این رقم به ۵۰ میلون تن خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.