| کد خبر: 130342 |

آیا مشارکت با خودروسازان خارجی ، محرک اقتصاد مقاومتی است ؟

تین نیوز
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد : با اهتمام خودروسازان در طراحی و تولید محصولات با کیفیت و به روز مجلس آمادگی دارد تا در این مسیر صنعت خودرو را حمایت نماید.

 

به گزارش خبر خودرو، محسن کوهکن اظهار داشت : برای اینکه صنعت خودرو ایران بر روی ریل اقتصاد مقاومتی حرکت نماید لازم است در حوزه همکاری ها و تولید و طراحی محصولات جدید و توسعه کیفی گام های محکم تری بردارد.

 

وی افزود : امروز برای حفظ اشتغال صنعت خودرو، ضرورت دارد تا این صنعت مورد حمایت جدی دولت و مجلس و سایر متولیان صنعت کشور قرار گیرد چرا که هر گونه بی توجهی در این حوزه به  اشتغال داخلی لطمه خواهد زد.

 

به گفته وی باید نگاه و توجه به تولید و اشتغالزایی در کشور  جزء ارزش های حاکم در جامعه تلقی شود.

 

وی در ادامه به ظرفیت و توانمندی خودروسازان برای حضور در بازارهای رقابت جهانی اشاره کرد و تصریح کرد : بی شک شرایط کنونی کشور برای صنعت خودرو ایران یک فرصت است به شرط اینکه کیفیت ، محور حرکت خودروسازان بوده و در مسیر کاهش هزینه تولید و طراحی محصولات جدید حرکت مستمری داشته باشند.

 

وی تاکید کرد : در فرصت فراهم شده برای صنعت خودرو ایران ، خودروسازان باید با تلاش و توسعه و محصولات جدید ، خود پاسخ گوی عطش بازار داخل باشند ضمن اینکه همزمان نگاه عمیقی تری نیز به بازارهای صادراتی خواهند داشت.

 

وی تصریح کرد : بی تردید در راستای همکاری های اخیر و توجه جدی تر به به حوزه تحقیق و توسعه می توان شاهد عرضه تولیدات با کیفیتی به بازار داخل و بازارهای صادراتی بود.

 

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور نیازمند مدیریتی جدی در تمام حوزه های مرتبط است ، اظهار داشت : زمان آن رسیده که خودروسازان داخلی در روند تولید کنونی خود بازنگری اساسی نمایند .

 

کوهکن در ادامه یکی از مهمترین الزامات جهت  توسعه خودروسازی را  بهبود فضای کسب و کار در داخل دانست و گفت : قطعا توجه به این شاخص می تواند بستر مناسبی برای حضور جدی تر بخش خصوصی در جریان تولید فراهم نماید همچنین در این مسیر جذب سرمایه گذاران خارجی قطعا تحول خوبی را در صنعت خودرو ایران ایجاد خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.