| کد خبر: 130291 |

سرکنسول افغانستان در گفت‌وگو با تین‌نیوز مطرح کرد:

◄ دقت امنیتی و نبود امکانات تخلیه بار دوعامل ایجاد صف‌های طولانی در مرزهای تجاری ایران و افغانستان

تین نیوز

سر کنسول افغانستان در مشهد علت ایجاد صف‌های طولانی در مرز دوغارون–اسلام قلعه را به دلیل حساسیت و دقت امنیتی ایران و نبود امکانات تخلیه بار در افغانستان عنوان کرد و گفت: افغانستان در فرآیند قانونمندسازی در همه بخش‌ها از جمله گمرکات و امور تجاری قرار دارد. 

 

نورالله راغی در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری تین‌نیوز در خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با هیات‌های کارشناسی ایران و افغانستان طی ماه‌های اخیر، اعلام کرد: با توجه به بازدیدهای انجام شده از گمرک دوغارون و اسلام‌قلعه و مذاکرات انجام شده در ماه‌های اخیر، تغییرات و اصلاحات فراوانی در روند کاری و اداری این دو گمرک انجام شده است، اما این اقدامات کافی نیست و مسئولیت‌های دو جانبه دو کشور هم‌چنان باقی است.

 

وی افزود: طبق توافق با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مقرر شده است مجدد از مرزهای تجاری ایران و افغانستان بازدید به عمل آید تا مشکلات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل با دقت بیشتری بررسی و رفع شود.

 

سر کنسول افغانستان در مشهد، خاطرنشان کرد: افغانستان در فرآیند قانونمندسازی در همه بخش‌ها از جمله گمرکات و امور تجاری قرار دارد و امیدواریم با اعتماد وهمکاری‌های مثبت، این مشکلات در مرزهای تجاری با ایران به زودی رفع شود.

 

وی با اشاره به کمبود امکانات تخلیه‌بار از جمله عدم وجود جرثقیل‌های مدرن در افغانستان، ابراز داشت: علاوه بر کمبود امکانات در آن سوی مرز ، وجود حساسیت‌ها و دقت بالای امنیتی و  بررسی کالا در مرز های ایران نیز موجب شده است تا ترخیص کالاها با کندی پیش رود .

 

نورالله راغی ابراز امیدواری کرد: با راهکارهایی مانند افزایش تعداد پرسنل و کاهش بررسی‌های امنیتی و افزایش امکانات به زودی مشکل صف‌های طولانی مرزهای تجاری ایران و افغانستان مرتفع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.