| کد خبر: 127918 |

سهم سازمان بنادر و دریانوردی در تولید و اشتغال

تین‌نیوز| امسال در شرایطی از سوی رهبر معظم انقلاب ،«اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نامیده شده است که سازمان بنادر و دریانوردی به عنوانی پیشانی شرایط پسابرجام و یکی از حوزه‌هایی که بیشترین سرمایه‌گذاری را داشته است، می‌تواند نقشی موثر در تحقق این شعار بر عهده بگیرد.

به گزارش تین‌نیوز، در حال حاضر بیش از 85 درصد اقتصاد کشور ما از طریق دریا انجام می‌شود. این در حالی است که این درصد در عرصه جهانی بیش از این مقدار است که به معنای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که همچنان در بخش تجارت دریایی کشور وجود دارد.

همچنین بخش گردشگری دریایی نیز یکی از حوزه‌هایی که در تاریخ دریایی کشور مغفول مانده است و سازمان بنادر در یکی دو سال گذشته بارها اعلام کرده به شدت تمایل دارد این بخش را توسعه دهد. بیش از 5000 کیلومتر خط ساحلی در اقلیم‌های آب‌‌وهوایی متفاوت و جزیره‌های زیادی که هر کدام تنوع زیستی خاصی دارند باعث می‌شود تا این بخش را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های قابل توسعه داخلی بدانیم.

خرید یک فروند کشتی کروز برای استفاده در آب‌های داخلی خبر خوبی است که می‌تواند به معنای عملگرایی در این بخش باشد.

در کنار اینها سازمان بنادر و دریانوردی نخستین و شاید بیشترین بهره را از شرایط پسابرجام برد و با توجه به ماهیت تجاری و بین‌المللی خود کوشید تا شرایط حاکم بر دوران تحریم را تغییر دهد. بر همین اساس بازگشت خطوط بزرگ کشتیرانی جهان به بنادر کشور و همچنین تردد کشتی‌‌های تحت پرچم ایران در بنادر سراسر جهان رخداد مهمی بود که قابل انکار نیست.

اما تلاش‌های سازمان بنادر و دریانوردی سوی دیگری نیز داشت که اهمیت خاص دارد. سازمان بنادر و دریانوردی در راستای سیاست‌های وزیر راه و شهرسازی به سمت سرمایه‌گذاری خارجی حرکت کرد. سرمایه‌گذاری‌هایی که افسارگسیخته نبود. بلکه شرایطی داشت که یکی از مهم‌ترین آنها مشارکت با شرکت‌های ایران و انتقال دانش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به آنها بود.

در حالی که بودجه دولتی به دلایلی که نیازی به توضیح ندارد، با کاهش مواجه بوده است، سازمان بنادر و دریانوردی تلاش کرد تا با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی مسیر توسعه را در پیش بگیرد.

این سرمایه‌گذاری‌ها در کنار سیاست‌های کلی این سازمان، می‌تواند این امید را ایجاد کند سازمان بنادر و دریانوردی یکی از پیشروترین بخش‌ها در تحقق شعار تولید و اشتغال باشد. دو موضوعی که سال‌هاست در قلب مسائل مهم کشور قرار دارند. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.