| کد خبر: 127848 |

فعال شدن دفتر نمایندگی منطقه آزاد ارس در ارمنستان

تین‌نیوز| مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: برای تسهیل و افزایش روابط اقتصادی دو سویه دفتر نمایندگی ارس در ارمنستان فعال شده است.

 

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در دیدار با دبیرکل اتاق بازرگانی ارمنستان گفت: تلاش می کنیم شرکت های سرمایه گذاری برای انجام فعالیت های اقتصادی مشترک تشکیل شود.
وی افزود: ایران کشوری بزرگ با فعالان اقتصادی قدرتمند بوده و بازار مصرفی این کشور نیز از محصولات کیفی استقبال می کند.

وی با اشاره به فعالیت 4 هزار واحد صنعتی و 22 شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی، گفت: قبل از انقلاب واردکننده بودیم و صنعتی در این کشور وجود نداشت و بعد از انقلاب نه تنها نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین شده بلکه این محصولات به کشورهای مختلف دنیا صادر می شود.

عرب باغی، ارمنی ها را افرادی با نفوذ در عرصه تولید و صنعت کشورهای حوزه سی آی اس (مشترک المنافع) توصیف کرد و گفت: پیوستن ارمنستان به اوراسیا برای تجار ایرانی امتیاز بزرگی است.

وی گفت: ایران و ارمنستان روابط سیاسی خوبی دارند و زمینه سرمایه گذاری مشترک در بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سایر بخش ها وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: در سال های قبل امکان سرمایه گذاری خارجی ها در ایران وجود نداشت اما در دولت دکتر روحانی با اصلاح قانون، امکان اخذ زمین و سرمایه گذاری خارجی با سهام 100 درصدی فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از راه اندازی نمایشگاه صنایع و تولیدات ارس در ایروان در آینده نزدیک خبرداد.

آندرانیک الکسانیان دبیرکل اتاق بازرگانی ارمنستان در صدر هیاتی متشکل از مدیران عامل شرکت های تولیدی این کشور با هدف افزایش روابط اقتصادی با منطقه آزد ارس در این منطقه حضور یافته است.

منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت شامل بخش هایی از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.