| کد خبر: 127805 |

رئیس کارگروه امور نمایندگی‌ها و تسهیلات اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی؛

اجرای بارنامه سراسری یک کار ملی است

تین نیوز| رئیس کارگروه امور نمایندگی ها و تسهیلات اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه همه تلاش دارند تا بارنامه سراسری اجرایی شود گفت: این یک کار ملی است و برای انجام آن باید نگاه ملی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، روزبه مختاری با بیان اینکه اجرای طرح بارنامه سراسری نیازمند انجام هماهنگی های متعددی است گفت: ما باید بتوانیم جلساتی با سازمان بنادر و در قسمت های مختلفی داشته باشیم. از نظر عملیاتی نیز باید جلساتی را اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان داشته باشیم تا بتوانیم به صورت عملیاتی این موضوع را پیگیری کنیم. باید نقاط ضعف و مشکلات فرایند را مرتفع کنیم.

او افزود: هم زمان باید با دایره سرمایه گذاری هم موضوع را پیش ببریم. چون دوستان زیادی در بندرعباس سرمایه گذاری کرده اند و باید طوری عمل کنیم که خدایی نکرده ای خدشه ای به به آنها نشود.

مختاری بخش گمرک را یکی از مهم ترین بخش های این کار دانست و تاکید کرد: در بخش گمرکی باید بتوانیم مسئله بن گذاری و مدارک مورد نیاز ترانزیت را حل کنیم. چون هر دوی این موارد در حال حاضر زمان بسیار زیاد و در نتیجه هزینه زیادی را ایجاد می کنند. امیدواریم که بتوانیم این مدارک را از این فرایند حذف کنیم و این مدارک تنها یک بارو در گمرک نهایی ارائه شود.

او بیان اینکه با حذف این مدارک شرکت کشتیرانی حمل کننده مسئولیت را به عهده خواهد گرفت تصریح کرد: در مقابل حذف این موارد، جایگزین همه اینها همان مانیفستی است که شرکت کشتیرانی ارائه خواهد کرد. در این مانیفست قید می شود که این کالا توسط ریل و تحت مسئولیت شرکت کشتیرانی قرار است منتقل شود و خوشبختانه همه در این راه همراهی کرده اند و اراده خوبی برای انجام این کار وجود دارد.

عضو انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: ما تلاش داریم تا با این انجام این کار بتوانیم زمان تلف شده را از بین ببریم و این به معنای سرعت بالا و کاهش هزینه است. باید همه این را بدانیم که این یک موضوع ملی است و برای مباحث ملی باید نگاه ما تغییر کند. در واقع اینجا بحث درآمدزایی مطرح نیست و همه باید از این موضوع آگاه باشیم.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.