| کد خبر: 127545 |

◄ حمل یکسره کیفیت حمل‌ونقل ما را افزایش خواهد داد

تین‌نیوز| دبیر کل فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک گفت: اگر حمل یکسره در بندر شهیدرجائی انجام شود کیفیت حمل‌ونقل ما افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد عیقرلو با اشاره به اهمیت حمل یکسره گفت: در صورت اجرای حمل یکسره هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند البته اگر مسئولین حاکمیتی بپذیرند.

او ادامه داد: در همین راستا بر اساس صحبت‌هایی که داشتیم مسئولان گمرک همکاری کردند و گفتند که گزارش را پیگیری خواهند کرد.

عیقرلو تاکید کرد: کاهش هزینه‌های مازاد و غیرضروری و اجتناب از دوباره کاری از نتایج حمل یکسره است. ضمن اینکه ما به دنبال حذف یا کاهش هزینه‌های واقعی نیستیم. بلکه بحث بر سر هزینه‌هایی است که هیچ ضرورتی ندارند. یک کار کاملا مطالعاتی و علمی است. قبلا و 8 سال قبل این کار انجام می‌شد و نمی‌دانیم که چرا ناگهان این روند متوقف شد.

دبیر کل فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک با تاکید بر اینکه بحث بر عبور کالای خارجی از قلمرو ایران است گقت: موضوع عبور کالای خارجی از قلمرو ایران است و نباید با مباحث دیگر اشتباه گرفته شود. وقتی این بارها وارد بندر عباس یا سایر بنادر ایران می‌شود، باید چهار سند کپی بارنامه، کپی پکینگ لیست، کپی فاکتور و ترخیصی را اظهار کنید و گمرک هم این اظهار را می‌پذیرد.

او افزود: حالا اگر کالا هر مسئله‌ای داشته باشد یا خاص باشد گمرک می‌تواند بسته به تشخیص کارشناسی خود با این کالا برخورد کند و ارزیابی کند و منعی هم وجود ندارد. این حق گمرک است و از این نظر مشکلی وجود ندارد. اینها جزو وظایف حاکمیتی است و هیچکس هم نمی‌تواند اعتراضی داشته باشد و ما هم موافق همه حقوق قانونی گمرک هستیم.

عیقرلو با بیان اینکه وضعیت فعلی کمکی به ترانزیت نمی‌کند گفت: در حال حاضر یک سند به عنوان قبض انبار از ما می‌خواهند، قبض انبار مقوله‌ای است که در ترانزیت معنی ندارد. مگر اینکه کالایی به انبار برود. این در حالی است که ما می‌گوییم بار به انبار نرود. اگر این مسئله را حل کنیم خیلی خوب است.

او تاکید کرد: اگر حمل یکسره انجام شود مزایای خوبی دارد. این روالی که الان وجود دارد هم هزینه ایجاد می‌کند و هم زمانبر است. هزینه قبض انبار خودش یک هزینه اضافی است. این وضع به ترانزیت کمکی نمی‌کند. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.