| کد خبر: 102889 |

۵۶ درصد از حجم معاملات هفته گذشته بورس در اختیار سه صنعت

تین‌نیوز| سه صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک‌ها و موسسات اعتباری" و "شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی" در مجموع ۵۶ درصد از حجم معاملات هفته گذشته بورس را به خود اختصاص دادند.
 
 بر اساس گزارش هفتگی منتشر شده توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته گذشته حجم معاملات 1,997 میلیون سهم و ارزش آن 4,051 میلیارد ریال بوده است.

همچنین در این مدت سه صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک‌ها و موسسات اعتباری" و "شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی" به ترتیب با 31، 16 و 9 درصد از حجم معاملات، در مجموع 56 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

شاخص کل و شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران نیز در این مدت 0.4درصد کاهش و شاخص کل و شاخص قیمت (هم‌وزن) این بورس 0.5 درصد افزایش داشته‌اند و شاخص فرابورس ایران هم  0.3 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 0.6 درصد و قیمت یورو مبادله‌ای 0.1 درصد کاهش داشته است. بعلاوه این که در این مدت نرخ یورو مبادله‌ای 0.2 درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

همچنین صنعت "استخراج زغال‌سنگ" با بازدهی مثبت 19.7 درصد هفته گذشته در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و در مدت مشابه صنعت "ساخت محصولات فلزی" با افت 6.3 درصدی بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکتها هم "داده‌پردازی ‌ایران‌" با مثبت 20.8 درصد و "ملی‌ سرب‌ و روی‌ ایران‌" با منفی 10.9درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.


این گزارش می افزاید: در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی نیز در هفته گذشته شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد 0.6 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس آمستردام (AEX) با افت 4.8 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

قیمت انواع نفت نیز در این مدت با کاهش مواجه بود و در این میان قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 4.2، 4.4 و 1.4 درصد افت کرد. در بازارهای جهانی هم قیمت فلزات اساسی در هفته ای که گذشت با نوسان همراه بود و در این میان مس با 2.6 درصد، بیشترین و نقره بامنفی 3.9 درصد، کمترین بازدهی را داشتند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.