| کد خبر: 43595 |

زمان سفر از اصفهان به تهران با قطار سریع السیر دو ساعت می شود

تین نیوز | استاندار اصفهان گفت: با راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان - تهران با سرعت 300 کیلومتر در ساعت، زمان مسافرت بین این دو شهر به دو ساعت خواهد رسید.
 
رسول زرگرپور روز شنبه در آیین افتتاح پروژه بهسازی ایستگاه راه آهن اصفهان افزود: تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان تهران یکی از دو برنامه مهم ریلی استان اصفهان است که دو میلیارد و 600 میلیون دلار اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
 
وی با اظهار امیدواری به راه اندازی هر چه سریعتر این قطار اظهار کرد: این پروژه 422 کیلومتر خط ریلی دارد که حدود 300 کیلومتر آن در استان اصفهان است.
 
وی گفت: از این 300 کیلومتر فقط احداث و آماده سازی 30 کیلومتر آن باقی مانده که در چند ماه گذشته مناقصه مربوط به آن انجام شده است.
 
وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری ایران در سفر اخیر به استان اصفهان مبنی بر راه اندازی هرچه سریعتر قطار سریع السیر اصفهان- تهران تصریح کرد: قرار است اواخر این هفته در سفر ریاست جمهوری به قم کلنگ احداث خط ریلی این پروژه از قم به تهران به زمین زده شود.
 
استاندار اصفهان با بیان اینکه بودجه مربوط به قم با پیگیری های استان اصفهان تخصیص می یابد، افزود: در ابتدا مقرر بود این پروژه فقط برای اصفهان - قم باشد اما با پیگیری های استان اصفهان از امسال، مسیر قم - تهران نیز در این پروژه قرار گرفت.
 
وی این پروژه را نخستین قطار سریع السیر کشور خواند و اظهار کرد: چندین استان از جمله خراسان و خوزستان برای این پروژه با اصفهان رقابت می کردند که سرانجام قطار سریع السیر به اصفهان رسید.
 
به گفته وی این قطار سریع السیر در فرودگاههای مهر آباد و امام خمینی (ره) و شهرهای اصفهان، قم و تهران ایستگاه خواهد داشت.
 
زرگرپور کار دوم و اساسی در حمل و نقل ریلی استان اصفهان را انتقال حجم بالای بار استان از جاده ها به روی ریل ها عنوان و تصریح کرد: این حجم بار در جاده ها توجیه اقتصادی و فنی مهندسی ندارد و به توسعه جهشی در شرایط ریلی استان برای این موضوع نیاز داریم.
 
وی با بیان اینکه سالانه 30 میلیون تن بار و یک میلیون و 400 هزار مسافر از شبکه ریلی اصفهان می گذرد، تاکید کرد: راه آهن در استان اصفهان در جایکاه واقعی خود قرار ندارد و در حاشیه قرار گرفته است.
 
استاندار اصفهان با بیان اینکه وظیفه مدیریت استان و راه آهن این است که جایگاه واقعی و در شان مردم اصفهان را به آن برگرداند، گفت: قدم اول این کاره، بازسازی ایستگاه ها و مدرن کردن آنهاست.
 
زرگرپور همچنین جایگاه حمل و نقل را یکی از محورهای توسعه، عمران و پیشرفت هر کشور و استان خواند و افزود: استان اصفهان در محل تلاقی کریدور های شمال جنوبی و شرقی غربی کشور قرار دارد و در سال حدود 40 درصد بار کشور و 20 درصد حمل و نقل مسافری از راههای استان عبور می کند.
 
وی با تاکید بر جایگاه ویژه استان اصفهان در بحث حمل و نقل اظهار کرد: اصفهان بعنوان صنعتی ترین استان کشور دارای 14 درصد تولید ناخالص ملی، 70 درصد تولید فولاد، 50 درصد تولید سنگ و 32 درصد فرورداه های نفتی کشور است و باید حمل و نقل رفیع و ویژه ای برای حمل آنها داشته باشد.
 
زرگرپور به توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با اعتبار یکهزار میلیارد ریال برای سه سال اشاره و اضافه کرد: دو طرح اساسی شامل توسعه و مدرن شدن ترمینال سفرهای خارجی و توسعه پارکینگ هواپیماها از 10 به 20 فروند در این فرودگاه اجرا می شود.
 
استاندار اصفهان همچنین از راه اندازی نخستین خط هوایی مخصوص اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هواپیمای آن توسط بخش خصوصی خریداری شده است و پیش بینی می شود تعداد سفرهای هوایی فرودگاه اصفهان سه برابر شود.
 
در آیین مزبور پروژه بهسازی ایستگاه راه آهن اصفهان با اعتبار 37 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ پروژه اسلب تراک ( مسیر بتنی ) خطوط مسافری ایستگاه اصفهان با اعتبار 50 میلیارد ریال به زمین زده شد.
 
سالانه 35 میلیون تن بار و یک میلیون و 400 هزار مسافر از طریق خطوط ریلی استان اصفهان جابه جا می شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    جناب استاندار!! نفس حضرت عالی مثل اینکه ازجای گرمی درمیاد!!؟!؟!! راه آهن ایران هنوز اونیکه زائیده نتونسته بزرگ کنه!!! بعد شما وعده های مشتی وباحال میدی به مردم فردا تاوان این افاضات جنابعالی را می بایست راه آهن و شرکت ساخت بدهند!!! پروژه های متعددی ازجمله غرب کشور - اینچه برون - قزوین رشت - و…!!!عقیم مانده وخواهشا " بااین تدابیر امیدی در دل مردم ایجادنکنید!! عزت عالی مستدام

  • 0 0

    بالاخره دو ساعته یا ۹۰ دقیقه ای؟

  • رضا کاسب 0 0

    ترو خدا یک پروژه را تموم کنین بجای اینکه بازهم کلنگ بزنین