| کد خبر: 37274 |

توافق با پیمانکار چینی برای تکمیل پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تهران

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بازگشت پیمان‌کار چینی و توافق مجدد، پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران تکمیل و حرکت این پروژه ریلی آغاز می‌شود.

مسعود نصر آزادانی شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان به یکی از شاخص‌های کلیدی در مورد راه اشاره و اظهار کرد: یکی از شاخص‌های جاد‌ه‌ای نسبت بار به جاده‌ و حمل مسافر بوده که این شاخص نسبت مسافر در اصفهان سه برابر متوسط کشوری است.

وی افزود: این حجم سه برابری بار نسبت به شاخص در 3 هزار کیلومتر استان در حال سرویس‌دهی است و این در حالی است که این جاده‌ها نیاز به روکش و بازسازی دارند و بیش از اندازه ظرفیت استفاده می‌شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان تصریح کرد: با کمال خرسندی پیمان‌کار چینی دوباره پای مذاکره بازگشته است و اکنون در مرحله اصلاح و تعیین قیمت عادلانه و منطقی است که امید می‌رود هفته آینده به نتیجه برسد.

وی با اشاره به مسیر ریلی اصفهان ـ شیراز گفت: راه‌آهن اصفهان شیراز تاکنون 85 درصد پیشرفت فیریکی داشته و بخش عمده کار انجام شده و فقط 450 میلیارد تومان اعتبار برای نصب علائم ایمنی لازم دارد.
نصرآزادانی همچنین به پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ـ ازنا اشاره و اضافه کرد: باید برای تکمیل این خطوط ریلی ردیف بودجه‌ای در سال 94 دیده و یا ردیف جداگانه‌ای برای آن پیش‌بینی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 0 0

    در زمان آقای دکتر بهبهانی و مجیدی اقدامات اولیه و توافقات اولیه برای فاینانس با شرکت CREC چینی انجام و حتی موافقت های اصولی مدیریت بر نامه ریزی و نظارت راهبردی نیز اخذ شد ولی در زمان آقای مهندس صادقی و نیکزاد بدلیل گرایش به سمت BOT این فاینانس عملیاتی نشد و لذا با بیراهه رفتن. این موضوع مسکوت ماند اگر آنزمان این تفافقنامه عملیاتی میشد این همه زمان از دست رفته نداشتیم, و با قیمتی مناسب تر از حال حاضر به سرانجام میرسید. بنابراین تصمیم مدیریتی و جسارت چیزی است که هر مدیری ندارد و این از مشکلات ما در ایران است.