| کد خبر: 29738 |

نخستین نشست راه آهن و متروی اصفهان دراداره کل راه آهن اصفهان برگزار شد؛

بررسی جانمایی ایستگاه راه آهن پرسرعت اصفهان – تهران

تین نیوز | باهدف دستیابی به تفاهم مشترك نخستین نشست راه آهن ومتروی اصفهان دراداره كل راه آهن اصفهان به منظور جانمایی بهترین مكان به لحاظ دسترسی آسان مردم به ایستگاه راه آهن پرسرعت اصفهان- تهران و امكان سنجی اتصال این ایستگاه ازطریق مترو به ایستگاه راه آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران،حسن ماسوری مدیركل راه آهن اصفهان با بیان اینكه هدف از راه اندازی قطار پرسرعت و مترو خدمت به مردم است گفت: در این راستا بایستی سعی شودتا به گونه ای عمل شود تا استفاده ازحمل ونقل ریلی برای مردم مطلوبیت داشته باشد و آنها را برای بهره مندی از مزایا و ویژگی های آن ترغیب كند.

وی افزود: جانمایی مناسب ایستگاه راه آهن سریع‎السیر اصفهان – تهران در شهراصفهان وامكان برقراری ارتباط بین این ایستگاه وسایرایستگاه های مترو ی شهربه خصوص ایستگاه متروی مستقردرایستگاه راه آهن اصفهان ازطریق تونل زیرزمینی برای این منظور و خدمات دهی هم به مسافرین قطارپرسرعت و هم مسافرین قطار شهری ازاهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته ماسوری، انتقال مردم ازطریق مترو هم به لحاظ زمانی وهم اقتصادی برای مردم بهتر بوده و همچنین آسایش و آرامش خاطر آنها به لحاظ حمل و نقل ایمن و مطمئن و ارزان فراهم می كند.

مدیركل راه آهن اصفهان با اشاره به طرح راه اندازی قطارهای حومه ای ازسوی راه آهن كشور ودیدگاه مدیرعامل راه آهن كشور در این مورد تصریح كرد: این طرح سهولت دسترسی مردم شهرهای اطراف كلان شهرها را برای رفت وآمد به این كلان شهرها از طریق حمل ونقل ایمن و انبوه راه آهن را فراهم می كند وموجب جلوگیری از حاشیه نشینی درنزدیكی شهرهای بزرگ خواهد شد.

وی بر ساماندهی و اتمام هرچه زودترپروژه ایستگاه مترو راه آهن اصفهان تاكید كرد و گفت: بهره برداری مشترك از خطوط مشترك قطارهای حومه ای و راه آهن زمینه ساز امكان رشد و شكوفایی و پیشرفت بیشتر و خدمت رسانی بهتر به مردم است.

ماسوری تصریح كرد: یكپارچه سازی سیاست ها و اقدامات و بهره گیری از توان و امكانات یكدیگر بسترخوبی رابرای خدمت فراهم می كند و جذابیتی كه سیستم ریلی برای مردم ایجاد خواهد كرد موجب روی آوردن مردم به استفاده از قطارهای بین شهری و درون شهری و عزیمت بدون دغدغه مسافرین می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.