| کد خبر: 23018 |

خاکبرداری دستی در فاز اول احداثایستگاه قطارشهری در دروازه دولت

تین نیوز | معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در فاز اول احداث ایستگاه قطار شهری در دروازه دولت به دلیل احتمال وجود آثار باستانی در کف خیابان چهارباغ اصفهان ، خاکبرداری به شکل دستی انجام می گیرد.
 
علیرضا صلواتی اظهار داشت: احداث ایستگاه قطار شهری در میدان امام حسین (ع) اصفهان در دو فاز تعریف شده که فاز اول آن به دلیل حساسیت و احتمال وجود آثار باستانی و تاریخی با سرعت کمتری انجام می گیرد.
 
وی بیان داشت: فاز اول آن مقرر شده در شش ماه و تا قبل از پایان امسال به اتمام برسد و به دلیل اینکه کف خیابان چهار باغ قدمت تاریخی بالایی دارد و احتمال وجود آثار تاریخی در این منطقه است تا سه متر خاکبرداری به صورت دستی و مابقی به صورت ماشینی انجام می گیرد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پاسخ به اینکه آیا تاکنون آثار باستانی و زیر خاکی در این قسمت پیدا شده است، بیان داشت: پاسخگوی این سوال مدیر عامل متروی اصفهان است.
 
وی ادامه داد: فاز دوم طرح پس از فاز نخست و ابتدای سال آینده آغاز و در مجموع احداث ایستگاه قطار شهری میدان امام حسین (ع) سه سال به طول می انجامد.
 
صلواتی با اشاره به اینکه حصارهای فلزی اطراف محوطه درونی میدان امام حسین (ع) تنها به منظور ایجاد محیط کارگاهی است و پس از سه سال میدان امام حسین (ع) به شکل سابق خود بر می گردد، ادامه داد: احداث ایستگاه ها در زیر زمین میدان انجام می گیرد.
 
وی از اجرای طرح زوج و فرد در حوالی میدان امام حسین (ع) تا پایان سال خبر داد و اعلام داشت: ایستگاه قطار شهری در محور شهدا - کاوه روباز است در صورتی که در محور امام حسین (ع) به انقلاب به شکل زیر زمینی انجام می گیرد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: رنگ زدن و زیباسازی حصار فلزی اطراف میدان امام حسین (ع) تنها به دلیل این است که در مرکز شهر و محلی تردد بسیاری از توریست ها است وگرنه این حصارها  دائمی نخواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.