| کد خبر: 168302 |

◄ کاشانی ها 600 میلیارد ریال عوارض نوسازی بدهکارند

شهرداری کاشان 6 معاونت، پنج منطقه و 9 سازمان زیرمجموعه دارد که وسعت شهر کاشان هشت هزار و 500 هکتار است.

تین نیوز

مدیر درآمد شهرداری کاشان گفت: شهروندان این خطه 600 میلیارد ریال عوارض نوسازی به این شهرداری بدهکار هستند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابطعمومی شورای اسلامی شهر کاشان، عباس شافعی افزود: در سال 97 نه‌تنها تعرفه عوارض شهرداری افزایش نداشته است بلکه بسیاری از کدهای عوارضی نیز کاهش‌یافته و مردم می‌توانند این تعرفه‌های عوارضی را از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری دریافت و عوارض ملک خود را محاسبه کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی شهرداری کاشان در سال جاری برای وصول معوقه‌ها، بیان کرد: هم‌زمان با توزیع فیش‌های نوسازی و اصناف، امکان پرداخت قسط‌های عوارض نوسازی فراهم‌شده که با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر برای بخشودگی جرائم دیرکرد نوسازی و همچنین بخشودگی 20 درصدی عوارض صنفی فرصت خوبی برای شهروندان جهت پرداخت بدهی فراهم‌شده است.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی و نقش مؤثر آن در اعتمادسازی بین شهروندان و مدیریت شهری، از راه‌اندازی سامانه آنلاین محاسبه و پرداخت عوارض شهرداری در آینده نزدیک نیز خبر داد و گفت: در این سامانه شهروندان می‌توانند قبل از مراجعه به شهرداری با واردکردن کد نوسازی ملک خود و ثبت تقاضا و همچنین میزان مبلغ عوارض را مشاهده و به‌صورت آنلاین پرداخت کنند.

وی با اشاره به روش‌های تشویقی متفاوتی که برای پرداخت بدهی شهروندان به شهرداری طراحی‌شده است، یادآوری کرد: براساس تفاهم‌نامه شهرداری با بانک شهر مقررشده است کسانی که بابت عوارض به شهرداری بدهی دارند یا متقاضی دریافت خدمات از شهرداری هستند به میزان مبلغ بدهی خود به این بانک معرفی شوند و وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت 24 ماهه دریافت کنند.

شافعی با تأکید بر اینکه این روش نقش مؤثری در حمایت از شهروندان دارد، اظهار کرد: با اجرای این طرح افزون بر استفاده شهروندان از تسهیلات قرض‌الحسنه بدون بهره، پیش‌بینی می‌شود رونق خوبی در صنعت ساختمان شهر ایجاد شود که موجب رشد نقدینگی شهرداری نیز خواهد شد.

او همچنین بابیان اینکه کاشان تنها شهر غیر مرکز استان است که پس از تهران و تبریز این طرح در آن اجرا می‌شود، افزود: به‌زودی جزئیات بیشتری از این طرح به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر درآمد شهرداری کاشان پیش‌فروش کردن بخشی از منابع شهرداری در قالب فروش تراکم شناور را ازجمله چالش‌های پیشروی این شهرداری بیان کرد و گفت: افزون بر 200 میلیارد ریال تراکم شناور وجود دارد که از محل آن‌ها در سال جاری درآمدی نصیب شهرداری نمی‌شود.

وی اضافه کرد: صد فقره توافق به‌ارزش تقریبی 700 میلیارد ریال پیش‌ازاین انجام‌شده و درواقع منابع آن را شهرداری گرفته است اما هم‌اکنون به علت وجود مشکلات قانونی و غیرقانونی بودن آن، این توافق‌نامه‌ها را نمی‌توان اجرا کرد.

شافعی وجود احکام پیوسته دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال تعرفه عوارض شهرداری‌ها، روند آرام برگزاری نشست‌های کمیسیون ماده 5 و کمیته کار این کمیسیون، مسدودی حساب‌های شهرداری را از دیگر چالش‌های پیش‌رو شهرداری کاشان برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست که با موضوع بررسی وضعیت درآمدی شهرداری کاشان برگزار شد، گفت: رکود اقتصادی بسیار شدید که در سراسر کشور وجود دارد و همچنین موانعی که برای دریافت پول‌ها و تعرفه‌هایی که با آرای دیوان عدالت صادر می‌شود، شهرداری را با مشکل مواجه ساخته است.

علی رسول‌زاده با اشاره به اینکه گردش پولی در شهرداری کاشان وجود ندارد و شرکت‌های تولیدی با مشکلات گوناگون روبه‌رو هستند، افزود: بودجه جاری نه‌تنها تغییر نکرده بلکه افزایش نیز یافته است و باید برای مباحث درآمدی به‌خصوص درآمدهای پایدار ازنظرهای کارشناسی بهره‌گیری کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.