| کد خبر: 150571 |

با حضور وزیر راه وشهرسازی صورت گرفت:

بخش مهمی از شبکه شریانی کشور به بهره‌برداری رسید

بخش مهمی از شبکه شریانی کشور شامل 15 کیلومتر از آزادراه غرب اصفهان با حضور وزیر راه وشهرسازی و مقامات استانی ظهر امروز افتتاح شد.

تین نیوز

بخش مهمی از شبکه شریانی کشور شامل 15 کیلومتر از آزادراه غرب اصفهان با حضور وزیر راه وشهرسازی و مقامات استانی ظهر امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی 15 کیلومتر از آزادراه غرب اصفهان ظهر امروز در جریان دومین روز از سفر وزیر راه وشهرسازی به استان اصفهان افتتاح شد.

گفتنی است طول کل آزادراه غرب اصفهان 93 کیلومتر است که تا کنون 79 کیلومتر از این آزادراه در دست بهره‌برداری قرار دارد و امروز 15 کیلومتر باقی‌مانده نیز افتتاح شد.

این آزادراه دارای 5 دستگاه تقاطع غیرهمسطح است و تاکنون 1200 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

این آزادراه به عنوان بخش مهمی از شبکه شریانی کشور در کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوای شهر اصفهان و انتقال سریع بار و مسافر از نقاط مهم و استراتژیکی مانند کارخانجات ذوب‌آهن، مجتمع فولاد مبارکه و کارخانه‌های سیمان سپاهان، پلی‌اکریل، صنایع نظامی و پتروشیمی، فولاد سبا و صنایع حاشیه‌ساز زاینده‌رود و شهرک صنعتی مبارکه به دیگر استان‌های کشور نقش بسزایی دارد.

گفتنی است خیراله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، سیدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و مقامات استانی در این مراسم حضور داشتند.

وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه وارد اصفهان شد تا در یک سفر سه روزه از برخی طرح های عمرانی استان اصفهان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند.

وی در نخستین روز سفر خود به اصفهان از طرح های توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان بازدید کرد.

بازدید از دو بانده محور اصفهان- اردستان و افتتاح روکش آسفالت در سطح استان و افتتاح WIM 'توزین درحال حرکت' از دیگر برنامه های امروز سفر وزیر راه و شهر سازی به اصفهان است.

افتتاح 15 کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان، آغاز عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده محله همت آباد، بازدید از طرح قطارشهری بهارستان، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و 12 کیلومتر خط اتصال به فولادمبارکه و بازدید از طرح دو خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از برنامه های فردا در سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.

بر اساس برنامه پیشنهادی سفر وزیر راه و شهرسازی، وی روز جمعه نیز از فلاورجان و طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران بازدید می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.